Този въпрос ще е винаги актуален - как да направим абонамент, без той да се поднови на изненадващо висока цена? Колкото и нотификации да въведем, понякога това се случва и трябва да признаем - усещането е крайно неприятно. Много често просто пробваме дадена услуга или приложение, обещаваме си да я изпробваме отново на следващия ден, но ежедневието ни увлича, скоро съвсем забравяме за нея и така дните си текат, а заедно с тях - и абонаментните такси.

От 22 април до 2 май 2022 г. изследователската фирма C+R Research са анкетирали 1000 потребители, като на участниците са им били дадени по 10 секунди, за да излязат с отговор на въпрос, колко пари харчат всеки месец за абонаментни услуги. Оказало се, че средно „потребителите подценяват месечните си разходи за абонаменти със 133 долара“. Първоначалните оценки възлизали средно на $86, докато средните „действителни месечни разходи“ на участниците били повече от 2.5 пъти по-високи - на $219. Тридесет процента от респондентите са били отклонени от $100 до $199 от своите оценки.

Разбира се, на първо място са абонаментите за мобилни приложения - с резултат от 31%, следвани отблизо от абонаменти за интернет, телевизия и стрийминг.

74% от респондентите казват, че е „лесно да забравите за повтарящите се месечни такси за абонаментни услуги“ и че 72% от участниците в проучването са задали всичките си месечни абонаменти на „автоматично плащане“. Но това не е всичко - според констатациите на C+R 22% от респондентите заявяват, че се чувстват претоварени, като се занимават с множеството си абонаментни услуги. А загубеното време за съжаление не може да бъде оценено.

Така че следващия път помислите добре, преди да се захванете с поредното предложение за безплатен тестови период.

Снимки: Unsplash

Виж още: Жертвите на криптоизмами са изгубили над 1 млрд. долара за една година