
В последния бюлетин Power On на Марк Гърман от Bloomberg се съобщава, че Apple се опитва да увеличи приходите си от услуги, като включи реклами в Apple Maps. Пренасочването на гиганта от Купертино към сегмента на услугите започна около 2015 г., когато ръстът на продажбите на iPhone започна да се забавя, което накара компанията да разшири фокуса си върху услуги като App Store, Apple Music, TV+ и Fitness+.
Изглежда, че тази стратегия е проработила за Apple досега, тъй като само през третото тримесечие на 2024 г. компанията отчете близо 25 млрд. долара приходи от услуги. Рекламите не са нещо ново за Apple. Компанията се опитва да увеличи приходите си от реклама, като поставя реклами в App Store, Apple News и приложението Stocks.
Гърман съобщава, че въпреки че в миналото Apple е обмисляла въвеждането на реклами в Maps, тя е започнала да обмисля сериозно тази идея. Първоначалният план, който все още се обмисля, е бил рекламите в Maps да работят подобно на тези в Google Maps, където фирмите плащат, за да се появяват по-високо в резултатите от търсенето. Последният план на Apple се основава на подхода на Google.
Няма график за това кога ще бъде пусната тази услуга в Maps, но това не спира гневните и разочаровани реакции. Един потребител (@hnlmorg) коментира:
„Разбирам, че Apple иска да направи това с вкус, но това е хлъзгав път, по който финансовият отдел разбира, че могат да получат допълнителни приходи срещу малко усилия. Смисълът на това да се плаща по-висока цена за продуктите на Apple е да се избегнат странични действия - с изключение на това Apple да продава собствените си услуги, което, честно казано, също не ми допада. Ако исках хардуерът ми да бъде субсидиран от рекламодатели, щях да остана с Android“.
Особено хаплив коментар направи потребител с прякор Rohansi, който твърди, че за разлика от други компании Apple дори не субсидира разходите за хардуер с тези реклами: „Плащате отгоре, а те дори не субсидират разходите за хардуер“.
Други потребители пък твърдят, че рекламите са неизбежна реалност при поддържането на толкова сложна и скъпа услуга като Apple Maps, но дори и тези аргументи не можаха да изместят преобладаващото чувство на разочарование.
Отзвукът не е изненадващ. Неотдавна потребителите на Threads реагираха гневно на съобщението на Адам Мосери, че в платформата ще се появят реклами, като някои от тях твърдяха, че рекламите ще съсипят преживяването.
В бюлетина на Гърман бяха обсъдени и други теми като навлизането на Apple в областта на хуманоидните роботи и потенциалната конкуренция, която може да предизвика с Meta, както и цензурата на Apple Intelligence в Китай.
Снимка: Unsplash
Виж още: 3 електрически мотора дават нелепите 1300 к.с. на новия Chevy Blazer EV.R