Ако някога ви се е струвало, че хората са по-троснати в социалните медии, когато има гореща вълна или проливен дъжд, вероятно не сте сами в тази перспектива. Изследователите анализираха повече от 7.7 милиарда туитове с географски етикети от 190 страни, публикувани между 2015 г. и 2021 г. Те използваха инструмент за езиков анализ, за ​​да измерват настроението на туитовете спрямо ежедневните данни за времето.

Така изследователите откриха, че в сравнение с дните на нормално време „както местните екстремни горещини, така и екстремните валежи влошават онлайн емоционалните състояния в световен мащаб, като повишават процента на публикации с негативни изрази и също така намаляват процента на публикации с положителни думи“. Те също така установиха, че хората са по-склонни да постват негативно по време на дъждове и горещи вълни, отколкото когато настъпи лятното часово време и те се откажат от един час сън.

От една страна, тези резултати може да не изглеждат невероятно изненадващи. Изследователите обаче предполагат, че тъй като констатациите са толкова последователни в туитове от повече от 43 000 административни единици от различни части на света, те показват, че ни е трудно да се адаптираме към изменението на климата. Те проведоха проучването на първо място, за да изследват връзките между изменението на климата и психичното здраве.

„Към момента имаме много малко доказателства за начина, по който тези нови екстремни събития, които се появяват в световен мащаб, оказват влияние върху човешките настроения“, казва Келтън Майнър, постдокторантски изследовател в Колумбийския университет и съавтор на изследването, пред The Verge. „Тъй като изменението на климата измества надясно екстремните опашки на повечето регионални разпределения на температурата и обилните валежи, въздействието на по-сериозните крайности върху откритите емоционални състояния може далеч да надхвърли тези, регистрирани в близкото минало, в очакване на по-нататъшна адаптация“, се казва в резюмето на изследването.

Майнър и съавторът му Ник Обрадович, главен учен в организация с нестопанска цел, наречена Project Regeneration, установиха най-голямата промяна в настроенията по време на рекордна гореща вълна в Тихоокеанския северозапад и Югозападна Канада през 2021 г. Повече от хиляда смъртни случая бяха свързани с тази гореща вълна, докато негативните настроения в Twitter са се увеличили десетократно в сравнение с типичната гореща вълна в САЩ, установиха изследователите. Майнър и колегите му планират да продължат да наблюдават настроенията в социалните медии в лицето на по-екстремни метеорологични явления, които според проучванията е вероятно да се случват по-често на фона на покачващите се глобални температури.

Снимка: Unsplash

Виж още: Вентилаторът на PS5 ще работи различно според нуждите на всяка игра

 

Тагове: