По-рано този месец стана ясно, че ЕС ще гледа под лупа покупката на Fitbit от Google. Нова информация от Брюксел подсказва, че европейските регулатори са готови да одобрят сделката, ако Google официално обещае да не ползва данните на потребителите на Fitbit с рекламни цели.
Google може да избегне четиримесечно антитръстово разследване, ако обещае официално на регулаторите по конкуренцията в Съюза, че събраните здравни данни от умните устройства на Fitbit няма да бъдат ползвани за таргетирани реклами. Брюксел иска гигантът да формализира обещанието си от миналия ноември, че няма да злоупотребява с данните за здравното си състояние.
Тогава вицепрезидентът на Google Рик Остерлох обяви, че потребителите на Fitbit могат да преместят или изтрият личните си данни, защото, ако продължат да използват джаджите, тяхната информация става собственост на Google. Компанията - собственик на най-голямата търсачка, трябва да реши до 13 юли дали ще направи подобна официална декларация пред ЕС.
Успоредно с това европейските регулатори провеждат анкета и с конкуренти от пазара на преносими умни джаджи, за да установят дали покупката ще наруши неговия баланс. Тъй като сделката на стойност 2.1 милиарда долара все още не е финализирана, Google и Fitbit не са обявили никакви съвместни планове, но се предполага, че Fitbit работи по версия на Google Assistant за своя умен часовник Versa 2.
Cнимка: Fitbit
Виж още: Google преминава към расово неутрален код