В САЩ (Колорадо и Вашингтон), Европа (Холандия), а отскоро и в Латинска Америка (Уругвай) марихуаната е частично или напълно легализирана, но пазарния й потенциал все още не може да се разгърне изцяло, защото интернет компаниите Facebook и Google отказват да пускат спонсорирани реклами в техните мрежи.

Тейлър Уест, работещ за браншовата организация The Cannabis Industry твърди, че са се опитали да платят на Facebook за рекламиране на някои техни продукти, в това число дори такива, които са просто връзки към издания като New York Times, но от социалната мрежа са отказали да извършат рекламната услуга.

"Това е доста нелепо и недалновидно, да не говорим, че е и лицемерно от тяхна страна, да отказват тези законни рекламни пари поставени на масата", пише Уест в имейл.

Това нежелание да се приемат подобни реклами, за марихуана, е странно, имайки предвид, че продуктът вече е законен. Но за сега, интернет компаниите чувстват, че тези реклами ще предизвикат повече неприятности, отколкото ползи:

"Рискът от това да допуснем реклами, популяризиращи наркотици в някои държави или щати, където това е законно, е твърде висок за нас", обясни говорителят на Facebook, Тим Ратсмит. Той добави, че "политиката на компанията позволява застъпнически реклами, но не и такива, които насърчават използването на лекарства за отдих, включително марихуана."


От Google също потвърдиха, че запазват съществуващите правила, за рекламиране, които включват забрана на реклами на "вещества, които могат да променят функциите на мозъка, да предизвикат неестествена еуфория, или да променят усещането за реалност, като марихуаната и кокаина."

Също така, към момента, нито Google, нито Facebook позволяват рекламиране на алкохолни продукти. Все пак от двете компании заявиха, че те актуализират своите политики често, така че тези спрямо марихуаната може и да се променят в бъдеще.


Какво е вашето мнение по-въпроса? За или против рекламирането на марихуана сте?

 


Пушенето на марихуана води до пристрастяване към никотин!