Всеки, който е посещавал Play Store, знае за каква дигитална плява от нескопосани, подвеждащи и откровено мошенически приложения става въпрос в магазина. Там може да се натъкнете на приложения, които се опитват да заблуждават потребителите с имена, наподобяващи тези на известни програми, както и с иконки, които нарушават интелектуални права или просто изглеждат отвратително.

По всяка вероятност на някого в Google му е писнало толкова, колкото и на нас, защото гигантът ще приеме нови правила за издаването на приложение в Play Store.

Предстоящите промени ще влязат в сила през втората половина на 2021 г. и наистина носят доста сериозни ограничения за това, какво може и не може да се публикува и как да се рекламира то. Сред новите изисквания са:

- имената на приложенията и игрите не могат да са по-дълги от 30 символа

- ненужни описателни думи като free, fast и download now вече не се допускат

- без излишни главни букви, препинателни знаци и емотикони в заглавията, освен ако не са част от регистрирана марка

- без текст или изображения с евтина рекламна цел като #1 Racing Game in Play Store

- без подвеждащи елементи в иконката или скрийншотовете на приложението

Освен това Google окуражава разработчиците да публикуват скрийншотове, които достоверно представят функциите и интерфейса на приложението, а не да използват концептуални илюстрации вместо реален геймплей.

Тъжното е, че засега Google няма да забрани въпросното поведение, а просто ще изважда провинилите се приложения и игри от промоции и препоръки в рамките на Play Store. Това половинчато поведение едва ли ще накара всички да се съобразяват с изискванията, но поне по-големите издатели ще искат да го правят, за да не изчезнат техните приложения и игри от видимата част на Play Store.

Снимка: Android Authority

Виж още: Защо падат сателитите на SpaceX?

 

Тагове: