Meta разкри, че продължава да губи пари в опита си да превърне метавселената в реалност. Подразделението Reality Labs на Meta, отговорно за VR и AR начинанията, които са важна част от мечтите на компанията за изграждане на така наречената метавселена, струва на компанията 10 милиарда миналата година, а през предходните шест месеца олекна с близо още 6 милиарда.

Това е дупка, която дори допълнителните 100 долара от всеки продаден шлем Quest 2 оттук нататък няма да запуши.

Не е нужно да сте търговец, за да знаете, че това са много пари, които трябва да се губят от една част на даден бизнес. Но в края на краищата това е Meta и нейните комбинирани операции (включително Facebook и Instagram) все още ѝ носят нетна печалба от 46.8 милиарда долара миналата година и още 16.9 милиарда досега през 2022 г.

Въпреки това Meta е изправена пред по-голям вътрешен контрол след последните си финансови резултати. За предходния тримесечен период компанията загуби доста в сравнение със същия период на 2021 г. Това всъщност е първият път когато Meta (или Facebook) е претърпяла загуба на приходи две последователни години.

Има множество причини, приписвани на скорошния спад на Meta, но разходите на Reality Labs изненадващо не са сред основните примери. Всъщност загубата на пари от страна на VR и AR дивизията е една от малкото константи за бизнеса и компанията като цяло говори за тези смели нови дигитални реалности като един от начините за реален растеж на компанията в бъдеще.

Не е ясно обаче кога везните ще се наклонят в полза на печелившите VR и AR начинания. Метавселената все още е далеч. Quest 2 е мощна VR машина за игри, но не е близко до устройство, с което бихте искали да прекарате цял ден в работа, пазаруване или каквото и да е друго, за което метавселената би трябвало да е добра.

Бихте си представили, че нещо по-подходящо за това ще се работи за тези цели и наистина компанията обяви безброй прототипи за VR шлемове. Нито един от тях всъщност не се чувства толкова близо до това да се превърне в реалност, дори по собственото признание на Зукърбърг. Той приписва спада в приходите на Meta към по-големия спад в търсенето на реклами и лоша глобална прогноза за бизнеса, като казва, че компанията ще затегне колана си, за да се подготви за евентуално трудния път, който предстои.

Снимка: Unsplash

Виж още: Америка може би е открита от хората 10 000 години по-рано, отколкото се смяташе досега

 

Тагове: