В безкрайната сага Android срещу iOS има ясен победител поне в Съединените щати и това не е екипът зад платформата на Google. През 2022 г. процентът на потребителите на iPhone в САЩ за първи път надхвърли 50%, което неминуемо означава, че много потребители на Android са напуснали кораба. Сега нов доклад показва, че през миналата година Android е успял да спре малко кръвотечението.

Според нов доклад на Consumer Intelligence Research Partners (CIRP) през 2023 г. около 13% от новите собственици на iPhone току-що са изоставили Android. Това е с около 2% по-малко от това, което CIRP е видяла през 2022 г., когато са били цели 15%. Това е най-големият процент, регистриран през последните пет години.

За да сме прецизни, това не означава, че 15% от потребителите на Android в САЩ са преминали към iPhone (което би било зашеметяващо число). Това означава, че от хората, които са си купили нов iPhone през 2023 г., 13% са дошли от Android. Неразкритият по-голям процент от тях са имали iPhone преди това, а много малка част са дошли от базово функционални телефони.

Вижте графиката по-долу:

Според графиката потребителите в САЩ сега са паднали до същото ниво, наблюдавано през 2019 г. Въпреки това 2020 и 2021 г. са далеч по-добри за отбора на Android, като и през двете години само 11% от тях са преминали на друг пазар.

Разбира се, идеалният сценарий би бил тези цифри да не съществуват и всички потребители на Android да се придържат към Android. Това обаче изглежда все повече като неосъществима мечта, тъй като тийнейджърите в Съединените щати преобладаващо предпочитат iPhone и много малък процент от настоящите потребители на iPhone са заинтересовани да преминат към Android. Най-доброто, на което можем да се надяваме сега, е производителите на оригинално оборудване да направят възможно най-много потребители на Android достатъчно щастливи, за да не преминат към тях.

Снимка: Unsplash/Consumer Intelligence Research Partners (CIRP)

Виж още: Странни дупки на океанското дъно - портал към мистериозен свят?

Тагове: