Навлизането на рекламна компания в телевизионните операционни системи показва значителна промяна в телевизионния хардуер към продукти, които са все по-фокусирани върху продажбите и проследяването на реклами.
Тъй като все повече хора използват уеб базиран стрийминг за телевизия, операционните системи за интелигентни телевизори се превърнаха в най-доходоносната част от телевизионния бизнес. Собствениците на операционни системи натрупват ценни данни за това как хората използват своите смарт телевизори и стрийминг стикове, които са полезни за операторите на операционни системи, както и за трети страни, като например компаниите, които плащат за реклами, разпространявани чрез телевизионни операционни системи. Междувременно бизнесът с реклами за смарт телевизори се разраства бързо, като GroupM, най-голямата медийна инвестиционна компания в света, очаква приходите от реклами да достигнат 38,3 млрд. долара тази година, което е 20,1% увеличение на годишна база.
Тази тенденция подтиква операторите на операционни системи за телевизори, от Vizio и Roku до Samsung и LG, да търсят нови начини за включване на реклами и проследяване в софтуера на своите телевизори. Сега един гигант в областта на рекламните технологии планира сам да стане доставчик на телевизионни операционни системи.
Компанията Trade Desk, която е основана през 2009 г. и продава една от най-популярните в света платформи от страна на търсенето (която позволява на рекламодателите да купуват автоматизирани цифрови реклами в реално време от различни издатели), планира да пусне операционната система Ventura TV OS през втората половина на 2025 г., заяви главният изпълнителен директор Джеф Грийн пред Axios тази седмица.
Trade Desk разкри пред Axios, че работи по операционната система от три години. Съобщението за Ventura обрисува образа на софтуер, предназначен да обслужва рекламодателите, и не даде подробности за конкретни потребителски функции, които представляват подобрения в сравнение с наличните днес телевизионни операционни системи. Компанията твърди, че ще подобри потребителското изживяване с функции, които много телевизионни операционни системи вече предлагат, като например „откриване на съдържание в различни платформи, персонализация, управление на абонамента и в крайна сметка по-малко (по-подходящи) реклами“. Trade Desk също така намекна, че Ventura ще бъде по-безпристрастен рефератор на съдържание, тъй като не притежава съдържание, за разлика от други доставчици на TV OS като Amazon и Roku.
Според The Trade Desk другите основни предимства на Ventura ще включват „по-чиста верига за доставки за стрийминг на телевизионна реклама, минимизиране на скоковете и разходите по веригата за доставки - осигуряване на максимална възвръщаемост на инвестициите за всеки рекламен долар и оптимизиран приход за издателите“ и подобрено насочване на рекламите.
The Trade Desk планира да продава Ventura на производители и дистрибутори на телевизори, както и на други видове компании, като авиокомпании, хотелски вериги и компании за игри. Фирмата за рекламни технологии казва, че не иска да печели пари директно от операционната система и не планира да произвежда хардуер.
Вместо това се предполага, че Ventura ще бъде от полза за The Trade Desk, като помага на клиентите ѝ рекламодатели да достигат до повече хора. Различавайки се от начина, по който собствениците на телевизори традиционно възприемат предназначението на телевизионния софтуер, Ventura ще даде приоритет на възможността да показва на собствениците на телевизори най-привлекателния тип реклами. Грийн ще счита Ventura за успешна, „ако тя допринесе за по-голяма прозрачност на цените и по-силно измерване на рекламната екосистема като цяло“.
Съобщава се, че Ventura вече е предизвикала интерес от страна на Sonos, потвърди пред Axios главният изпълнителен директор Патрик Спенс. Говори се, че Sonos разработва стрийминг декодер, а сериозното и публично разглеждане на нещо като Ventura от страна на аудиокомпанията подсказва какъв бизнес подход може да предприеме към хардуера за стрийминг.
Снимка: Unsplash
Виж още: Nvidia предупреди за недостиг на геймърски видеокарти под елхата