PayPal Honey е много популярно разширение за браузър, което обещава на потребителите най-добрите оферти при електронно пазаруване. Непосредствено преди да се отметнете, инструментът сканира мрежата за приложими кодове за купони и теоретично ви ги представя. Звучи твърде добре, за да е истина, нали? Защото наистина не е така. Ново разследване разкри как всъщност работи разширението Honey и очевидно то измамва както създателите, които го популяризират, така и клиентите, които разчитат на неговите отстъпки.

Каналът MegaLag в YouTube проучи как PayPal Honey работи във фонов режим и разкри злонамерените дейности, които избира, за да навреди на всички потребители. В продължение на години много известни YouTube канали, блогъри и други творци популяризират разширението за браузъра в своите платформи. Малко от тях знаят, че Honey през цялото време е крадял техните приходи от партньорски услуги.

Когато клиентът позволи на Honey да търси купони по време на поръчката, услугата безшумно изтрива съществуващите партньорски бисквитки и въвежда свои собствени. Това хищническо поведение позволява на PayPal Inc. да прибира комисионите - въпреки че създателите всъщност насочват потребителите към избраните продукти. Казано по-просто, през цялото това време YouTube потребителите са рекламирали инструмент, който ги краде.

Последствията от Honey се простират отвъд създателите; услугата засяга и вас - потребителите. Макар че разширението обещава да намери най-добрите оферти онлайн, понякога то умишлено ги крие от вас. Когато даден търговец се регистрира в (незначителната) програма за връщане на пари на Honey, той му дава пълен контрол върху купоните, представени от разширението. Това позволява на продавачите да скриват от потребителите на Honey по-добри отстъпки, публично споделени в мрежата.

Като се има предвид сляпото доверие, много клиенти не си правят труда да търсят в мрежата, вярвайки, че Honey предоставя честни резултати. Така в крайна сметка те пропускат най-изгодните промоции, споделени другаде, тъй като избират по-малките, представени от измамното разширение.

Снимка: Unsplash

Виж още: Едва 15% от времето на всички потребители на Steam е прекарано в игра на игри, излезли през 2024 г.