Кога за последен път влязохте във Facebook?

Компанията майка на Facebook Meta е на път да пусне чатботове с изкуствен интелект, които имат за цел да привлекат потребителите обратно към огромната платформа за социални медии, съобщава Financial Times. По-нататък компанията очевидно работи и по агенти с изкуствен интелект в едноименната метавселена.

С други думи, към отчуждената ви леля и самотния ви дядо ще се присъединят виртуални приятели, за да запълнят празнината, която оставихте след себе си, когато напуснахте Facebook и никога не погледнахте назад.

Според доклада се очаква тези чатботове да могат да общуват с милиардите потребители на платформата по реалистичен начин, като приемат различни "личности". Например изкуствен интелект на Ейбрахам Линкълн може да ви научи за премахването на робството, а съветник по пътуванията може да ви разкаже за най-новите и най-добрите дестинации за сърфиране.

Но дали това ще бъде достатъчно привлекателно за хората, които са напуснали Facebook преди години, предстои да разберем. Младите хора отдавна отхвърлят платформата с почти две десетилетия история като неуместно място за "стари хора". По-младите поколения отдавна са преминали към други платформи като Instagram на Meta и TikTok.

Накратко, Facebook се бори, за да запази усещането си за значимост. И все пак активните потребители не са точно най-належащият проблем: миналата седмица компанията обяви, че е надхвърлила огромните 2.064 милиарда активни потребители дневно, което е скромно увеличение спрямо последното тримесечие.

Погледнато в по-широк план, въвеждането на чатботове с изкуствен интелект вероятно е опит да се настигнат конкурентите на Meta в областта на изкуствения интелект. По-рано тази година главният изпълнителен директор на Meta Марк Зукърбърг заяви пред Axios, че "невероятните пробиви" в генеративния ИИ "ни дават възможност сега да вземем тази технология, да я придвижим напред и да я вградим във всеки един от нашите продукти".

И компанията не започва от нулата. Миналия месец Meta обяви най-новия си голям езиков модел, наречен Llama 2, който компанията може да използва, за да захранва тези чатботове.

Чатботовете не просто трябва да повишат ангажираността. Те могат също така да се ориентират още повече в интересите на потребителите, твърдят експерти пред FT. С други думи, Meta търси начин с помощта на изкуствен интелект да насочва по-подходящо съдържание - и, разбира се, реклами.

Тези видове взаимодействия могат да имат отражение и върху неприкосновеността на личния живот на потребителите. Facebook вече има лоши резултати по отношение на поверителността на данните на потребителите, а включването на чатботове, които са несигурни и разпространяват дезинформация, със сигурност крие много рискове.

Снимка: Unsplash

Виж още: Този неподозиран компонент може би е тайната на ренесансовите художници