Главният изпълнителен директор на индийски стартъп съкращава 90% от персонала си за поддръжка, след като фирмата създава чатбот с изкуствен интелект, който според него може да обработва запитванията на клиентите много по-бързо от служителите му.

Сумит Шах, основател и главен изпълнителен директор на Dukaan, базираната в Бангалор компания за електронна търговия, заяви в Twitter в понеделник, че чатботът, изграден от един от специалистите по данни на фирмата за два дни, може да отговаря на първите запитвания на клиентите незабавно, докато първите отговори на неговите служители са изпращани средно след 1 минута и 44 секунди.

Средното време, необходимо за разрешаване на проблема на клиента, също е намаляло с почти 98%, когато той е взаимодействал с чатбота, пише той в Twitter.

Шах заяви, че съкращенията на работни места са "трудни", но "необходими".

Шах сподели пред CNN в сряда, че 23-те съкращения са извършени през септември. По това време той изтъкна пред индийското инвестиционно издание VCCircle, че пренасочването на Dukaan от по-малките предприятия към марки, насочени към потребителите, също е допринесло за съкращенията на работни места, тъй като преминаването към тези клиенти е намалило необходимостта от чат или обаждания на живо.

"Като се има предвид състоянието на икономиката, стартъпите дават приоритет на "рентабилността" пред стремежа да станат "еднорози", както и ние", написа Шах в Twitter в понеделник, използвайки термина за частни стартъпи, оценени на 1 млрд. долара или повече.

С въвеждането на технологията компанията е намалила разходите за обслужване на клиенти с около 85%, припомня Шах. Той допълни, че тази част от дейността отдавна е проблемна, тъй като наред с други проблеми реакциите се забавят, а наличността на персонал в критични моменти е ограничена.

Основателят на технологичната компания заяви, че Dukaan все още наема служители на различни позиции. Според уебсайта на фирмата свободните позиции включват длъжности в областта на инженерството, маркетинга и продажбите.

Шах е категоричен пред CNN, че вярва "в бъдеще, в което ИИ и хората работят заедно, като всеки прави това, което умее най-добре", и че проучва възможностите за използване на ИИ в работа, включваща графичен дизайн, илюстрация и наука за данните.

Снимка: Unsplash

Виж още: Има ли смисъл от ежедневните 5 минути без телефон?