Разгръща се нова глава в мобилните войни, тъй като големите оператори в САЩ бързо започват да изкупуват всички по-популярни предплатени оператори с големи придобивания като това на Verizon, който купува Total Wireless, T-Mobile, който купува Mint Mobile, и др. Новата реалност е, че все по-голям брой предплатени оператори вероятно са само марионетки на големите безжични оператори.

На този фон, американският оператор US Mobile остава независим и се стреми да ограничи зависимостта си от големите гиганти за своята реклама и дистрибуция. Всъщност неговият главен изпълнителен директор наскоро се обърна към Reddit, за да обяви, че компанията се е разделила с Google Ads и ще търси други начини за увеличаване на клиентската си база. Това включва и разчитане на крайните потребители.

Разклащането на лодката с рекламите на Google е риск, но за щастие този ход изглежда работи добре. Компанията не само спестява милиони за реклама, но и отбелязва положителен растеж чрез други начини, като например препоръки от клиенти. Сега тя иска да ускори инициативата си - US Mobile се надява да увеличи още повече тази инерция, като въведе нова програма за препращане, която ще ви позволи да печелите до 1575 долара годишно.

За да подтикне клиентите да препоръчват редовно приятелите и семейството си, операторът ще плаща по 25 долара за първите две препоръки, но след това ще увеличи значително наградите. Третото препращане е на стойност 75 долара, четвъртото е на стойност 100 долара, а всяко следващо препращане е на стойност 225 долара.

Разбира се, тук има някои ограничения. Първо, можете да получите заплащане само за до десет препращания годишно, което вероятно е повече, отколкото повечето биха искали да направят така или иначе. Освен това ще трябва да платите и данъци върху приходите, ако получите повече от 600 долара, тъй като това е програма за директни пари в брой (чрез предплатени карти MasterCards). US Mobile заявява, че ще изпрати данъчни формуляри на всички клиенти, които достигнат този праг.

Интересно е, че US Mobile е единственият оператор, който поддържа и трите мрежови стандарта, налични в Съединените щати, което му дава още едно допълнително предимство. А ако инициативата наистина се окаже работеща в дългосрочен план, това може да представлява интересна стратегия за диверсификация на рекламните нужди на една компания, която прескача монополист като Google и търси пряка връзка с крайните клиенти.

Снимка: Unsplash

Виж още: Новите процесори Loongson 3B6600 ще се конкурират със средния и високия клас чипове на Intel от 13-о поколение