Подобно на други издатели на видеоигри, Bandai Namco е принудена да се изправи срещу рецесията на индустрията, на което много компании реагираха с освобождаване на служители, за да намалят разходите си. Това е по-лесно да се каже, отколкото да се направи в Япония, където невероятно строгите трудови закони правят почти невъзможно да се уволнят всички освен най-лошите служители и където съкращенията са рядкост.

Прекратяването на някои проекти за игри и закриването на съществуващи проекти помогна, но пред необходимостта от по-нататъшни корекции Bandai Namco се обърна към негласната японска традиция на уволнение чрез скука, като натъпка нежеланите служители в oidashi beya или „стаи за изгонване“.

Служителите, които са прогонени в тези помещения, са оставени да не правят нищо или в най-добрия случай им се възлагат дребни задачи. Според неназовани вътрешни източници на Bloomberg през последните месеци Bandai Namco е преместила около 200 от своя екип от 1300 души в тези стаи.

Целта на вкарването на някого в стаята за изгонване е буквално да го отегчи или засрами, за да напусне, и източниците на Bloomberg твърдят, че това е проработило върху около половината от хората, които Bandai Namco е вкарала там досега.

Направете бързо онлайн търсене за oidashi beya и ще видите много уебсайтове, които обясняват тази практика или по друг начин обсъждат колко трудно е да се уволняват хора в Япония благодарение на силната защита на труда. Това също не е нова практика: за нея се заговори още през 2013 г., когато вълна от тази практика премина през Япония и засегна технологични работници в компании, за които се смята, че включват Panasonic, Sony и други фирми.

От своя страна Bandai Namco отрича да се опитва да изкара хората навън, като заявява пред Bloomberg, че е отменила игри по-рано тази година въз основа на оценки на различните проекти, а бездействащият персонал просто чака нови проекти.

„На някои служители може да им се наложи да изчакат известно време, преди да им бъде възложен следващ проект, но ние продължаваме с възлагането на задачи при появата на нови проекти“, заяви говорител пред информационната служба. „В Bandai Namco Studios няма организация на процеса, предназначена да оказва натиск върху хората да напуснат доброволно.“

Масовите уволнения се случват навсякъде, откакто компаниите трябваше да възстановят баланса си след пандемията COVID-19, и продължават и в момента в много големи фирми. Индустрията на видеоигрите и по-широкият свят на технологиите изобщо не са изключени, като през последните месеци бяха съкратени хиляди работни места в Dell, IBM и други.

Снимка: Unsplash

Виж още: Новото Tesla Cybercab: то работи, вие печелите пари