Dune 2 е на гребена на финансовата вълна по целия път до върха на боксофис класациите. Високобюджетното продължение на режисьора Дени Вилньов събра 81.5 млн. долара при дебюта си на вътрешния пазар в САЩ и донесе мощен, необходим удар за изпитващите затруднения киносалони. Това е най-големият премиерен уикенд за годината и най-големият след филма за концертите на Тейлър Суифт The Eras Tour (93 млн. долара) през октомври миналата година.

"Това е изключителен дебют за научнофантастично продължение", казва Дейвид А. Грос от консултантската фирма за филми Franchise Entertainment Research. "Зрителите се свързват с тези човешки, уязвими герои."

Подкрепян от положителни рецензии и блестящи отзиви (94% в Rotten Tomatoes и "А" в CinemaScore), Dune 2 изглежда е разширил фенската си маса извън любителите на фантастиката и е достигнал по-високия край на очакванията. В навечерието на уикенда Warner Bros., студиото, което стои зад адаптацията на основополагащия роман на Франк Хърбърт от 1965 г., консервативно прогнозираше старт от 65 млн. долара, въпреки че повечето бокс офис прогностици смятаха, че приходите ще надхвърлят 80 млн. долара.

В международния боксофис продължението добави 97 млн. долара, като в световен мащаб достигна 178 млн. долара.

"Това наистина проникна в поп културата", казва продуцентът на Dune 2 Мери Парент. "Всички признаци сочат, че филмът ще продължи да бъде по екраните дълго."

Подобно на първия филм, втората част е особено популярна в Imax и други големи формати. Този тип салони са допринесли за огромните 48% от приходите на филма в страната. В същото време на Imax се падат 18.5 млн. долара от продажбите на билети, което представлява 23% от пазарния дял. Търсенето на 70-милиметрови филми - избраният от режисьора формат - е толкова голямо, че някои смели киномани прибягват до ходене на прожекции в 3:15 ч. сутринта.

"Най-емблематичните ни филмови локации на практика са разпродадени за седмици", казва изпълнителният директор на Imax Рич Гелфонд.

С интерес за по-скъпите екрани от този тип Dune 2 изглежда ще има нужната сила, за да оправдае скъпото си завръщане на пустинната планета Аракис. Филмът, копродуциран и съфинансиран от Legendary Entertainment, струва 190 млн. долара за продуциране и още около 100 млн. долара за популяризиране сред световната публика. Първоначалните продажби на билети за продължението далеч надхвърлиха тези на оригиналния Dune, който стартира през 2021 г. с 41 млн. долара, докато се излъчваше едновременно по HBO Max. Тогава първата част приключи разпространението си с 402 млн. долара в световен мащаб, което го прави една от малкото финансови печалби от хибридната стратегия на студиото за пускане на филми в ерата на пандемията.

Снимка: Unsplash

Виж още: Най-опасното растение в света може да предизвика мисли за самоубийство, след като някой го докосне