Академична статия, озаглавена Chatting and Cheating: Ensuring Academic Integrity in the Era of ChatGPT, описва как инструментите на изкуствения интелект (AI) "пораждат редица предизвикателства и опасения, особено във връзка с академичната честност и плагиатството".

Това, което читателите, а и рецензентите, които са я одобрили за публикуване, не са знаели, е, че статията е написана от спорния чатбот с изкуствен интелект ChatGPT.

"Искахме да покажем, че ChatGPT пише на много високо ниво", казва проф. Деби Котън, директор на академичната практика в университета Плимут Маржон, която се представя за водещ автор на статията. "Това е своеобразна надпревара във въоръжаването", каза тя. "Технологията се усъвършенства много бързо и за университетите ще бъде трудно да я изпреварят."

Котън заедно с двама свои колеги от Плимутския университет, които също се представили за съавтори, уведомили за това редакторите на списание Innovations in Education and Teaching International, но четиримата учени, които рецензирали текста, приели, че той е написан от тези трима учени.

От години университетите се опитват да се справят с онлайн измамници, които продават предварително написани есета и други академични работи на всички студенти, които се опитват да измамят системата. Сега обаче академичните среди подозират, че дори "фабриките за есета" използват ChatGPT, и институциите признават, че се опитват безуспешно да хванат всеки, който представя работата на популярния чатбот за своя.

The Observer е разговарял с редица университети, които твърдят, че планират да изключат студентите, които са хванати да използват софтуера. Томас Ланкастър, компютърен учен и експерт по измамите в Имперския колеж в Лондон, заяви, че много университети са изпаднали в паника.

"Ако имаме пред себе си само писмен документ, е изключително трудно да се докаже, че той е написан от машина, тъй като стандартът на писане често е добър", казва той. "Употребата на английски език и качеството на граматиката често са по-добри, отколкото при студент."

Ланкастър предупреди, че последната версия на модела на изкуствения интелект, ChatGPT-4, която беше пусната миналата седмица, е трябвало да бъде много по-добра и да може да пише по начин, който се усеща като "по-човешки".

Въпреки това той заяви, че преподавателите все още могат да търсят улики, че даден ученик е използвал ChatGPT. Може би най-голямата от тях е, че не разбира правилно академичното позоваване - жизненоважна част от писмената работа в университета - и често използва "подозрителни" позовавания или напълно ги измисля.

Котън казва, че за да се увери, че академичната му работа е заблудила рецензентите, е трябвало да променя и добавя препратки.

Ланкастър смята, че ChatGPT, създадена от базираната в Сан Франциско технологична компания OpenAI, "вероятно ще свърши добра работа с по-ранните задачи" в курса за придобиване на степен, но предупреждава, че накрая ще ги разочарова. "Когато курсът ви стане по-специализиран, ще стане много по-трудно да възложите работата на машина", каза той. "Не мисля, че тя би могла да напише цялата ви дисертация."

Университетът в Бристол е една от редица академични институции, които издадоха нови насоки за персонала как да открият, че студент е използвал ChatGPT за измама. Това може да доведе до изключване на повторни нарушители, заканват се властите.

Снимка: Unsplash

Виж още: Английските служби подчертаха опасностите, произлизащи от ChatGPT