Японската компания Science Inc. официално пусна на пазара продукта, наречен Mirai Human Washing Machine. Представена за първи път на Световното изложение в Осака по-рано тази година, японските потребители вече могат официално да се сдобият с такава.

Машината действа като високотехнологична автоматична спа капсула, която може да измие ползвателя от главата до краката за минути. Потребителите влизат в капсулата и се настаняват в удобното ѝ седалище. Веднъж вътре, капсулата се затваря и машината ги измива с помощта на микромехурчета. Машината може също да изплакне мехурчетата и да изсуши ползвателя, като през цялото време пуска релаксираща музика.

За тази цел машината не само измива тялото, но и „измива душата“, според говорителката на компанията Сачико Маекура. Тази капсула може също да следи жизнените показатели на ползвателя, за да повиши безопасността и комфорта. Целият процес отнема около 15 минути, без никакви усилия от страна на потребителя.

Интересното е, че концепцията се появява за първи път на изложението в Осака през 1970 г., представена от Sanyo Electric (сега Panasonic Holdings). Председателят на Science Ясуаки Аояма я вижда като дете и възрожда идеята с помощта на съвременните технологии. Тя отново се превърна в огромна атракция на изложението в Осака през 2025 г., до такава степен, че решиха да я пуснат в търговска експлоатация.

Самата капсула е с размери 2,5 метра дължина, 1 метър ширина и 2,6 метра височина, което я прави достатъчно голяма, за да може повечето хора да лежат удобно в нея. Почистването се постига с помощта на мехурчета, които са толкова малки, че могат да проникнат в порите и да премахнат мазнините, мръсотията и мъртвата кожа. Това е високотехнологична японска спа технология, която вече се използва в бани и салони. Сензорите в капсулата следят жизнените ви показатели, за да предотвратят припадъци, паника или медицински проблеми.

Къде е уловката? Цената, разбира се. Според докладите, машината ще се появи на пазара с цена от 60 милиона йени (385 000 долара).

За тази цел продуктът е насочен към луксозния пазар на търговски спа центрове, а не непременно като потребителски артикул за дома. По тази причина той вероятно ще бъде запазен за луксозни хотели, японски онсени, тематични паркове, спа центрове и ваканционни курорти.

Снимка: Pexels/X.Com/@DGreatEmmy_

Виж още: Откриха фосили на загадъчно морско същество с вграден GPS отпреди 97 млн. години

 

 

Още от HiEnd