Генеративен AI като ChatGPT на OpenAI може напълно да преработи начина, по който се разработва дигитално съдържание, казва Нина Шик, AI специалист, пред Yahoo Finance Live.

„Мисля, че можем да достигнем 90% от онлайн съдържанието, генерирано от AI до 2025 г., така че тази технология е експоненциална“, изтъква тя. „Вярвам, че по-голямата част от цифровото съдържание ще започне да се произвежда от AI. Виждате ChatGPT, но има цяла плеяда от други платформи и приложения, които идват.“

Скокът в интереса към DALL-E и ChatGPT на OpenAI улесни широка обществена дискусия относно изкуствения интелект и неговата разширяваща се роля в нашия свят, особено генеративните алгоритми.

„ChatGPT наистина грабна общественото въображение по изключително завладяващ начин, но мисля, че след няколко месеца ChatGPT просто ще се разглежда като още един инструмент, захранван от тази нова форма на AI, известна като генеративен AI“, казва специалистката.

Важно е да разберете какво точно е генеративният AI и какво не е.

„Това, което генеративният AI може да направи по същество, е да създава нови неща, които досега биха се разглеждали като уникални за човешкия интелект или креативност“, обяснява тя. „Генеративният AI може да създава във всички медии, така че текст, видео, аудио, снимки – всеки цифров носител може да се захранва от генеративен AI. Така че мисля, че тези оценки, които виждате за OpenAI, всъщност ще се повишат и ще започнем да виждаме още по-генеративни AI алгоритми, които имат универсални приложения в много индустрии през 2023 г.“

Всичко това все още е наистина ново, тъй като приложенията за генеративен AI „наистина излязоха на преден план едва през последните 24 до 6 месеца“, добавя Шик.

Генеративното AI пространство ще стане много по-конкурентоспособно през следващата година, прогнозира Шик, която очаква да види компании като Alphabet, Microsoft и Apple да направят „много повече“ в пространството.

Въпреки че е казано много за степента, в която ChatGPT може или не може да представлява екзистенциална заплаха за господството на търсенето на Google, Шик очаква Google да се конкурира с новите играчи, вместо просто да изчезне.

„Имаше много дебати за това дали OpenAI е екзистенциална заплаха за Google – фактът, че Microsoft е инвеститор в OpenAI, фактът, че ChatGPT ще бъде интегриран в Bing и че това ще оспори господството на Google“, припомня Шик. „Въпреки че това е наглед трудна за вярване история, няма съмнение, че Google разработва свои собствени генеративни AI инструменти с количеството данни, с което разполагат.“

Въпреки че е сложно да си го представим, степента, до която ChatGPT в сегашната си форма е жизнеспособен конкурент на Google, не оставя съмнение относно възможностите. Междувременно Microsoft вече е инвестирала 1 милиард долара в OpenAI и се говори за допълнителни инвестиции от корпоративния технологичен гигант, който притежава търсачката Bing. Съобщава се, че компанията иска да инвестира още 10 милиарда долара в OpenAI.

„Темпът на ускоряване е толкова невероятен, че тези инструменти – които ни шокират и възхищават в началото на 2023 г. – ще изглеждат доста странни до края на годината, защото възможностите просто ще се увеличат много“, завършва Шик.

Снимка: Unsplash

Виж още: Известен новинарски сайт използва AI над 70 пъти от ноември насам