Apple Music е втората най-популярна услуга за стрийминг на музика в световен мащаб, но все още остава далеч зад Spotify в продължаващия си стремеж към стрийминг доминиране.

Според нов доклад на Midia Research абонатите на ‌Apple Music‌ съставляват 15% от всички слушатели на стрийминг услуги на световния пазар през второто тримесечие на 2021 г., поставяйки я на второ място след Spotify.

Spotify остана доминираща услуга, която заема повече от два пъти тази бройка с 31% от световния пазарен дял, въпреки че това представлява малък спад от 33% през 2020 г. Amazon Music и Tencent Music заеха по 13% пазарен дял, като YouTube Music държи до 8% от абонаментите в световен мащаб.

"Spotify остава платформата с най-висок пазарен дял (31%), но това е намаление от 33% през второто тримесечие на 2020 г. и 34% през второто тримесечие на 2019 г. Apple Music е далечна втора с 15% пазарен дял, а Spotify добавя повече абонати в 12-те месеца до второто тримесечие на 2021 г., отколкото всеки друг отделен доставчик, така че няма риск да загуби лидерската си позиция в скоро време – но ерозията на дела му е стабилна и постоянна", се казва в анализа.

Според доклада Amazon Music отново превъзхожда Spotify по отношение на растеж (съответно 25% срещу 20%), но YouTube Music има отлично представяне за втора поредна година, нараствайки с повече от 50% през 12-те месеца до второто тримесечие на 2021 г.

YouTube Music беше единствената услуга, която увеличи глобалния си пазарен дял през този период благодарение на популярността си сред поколение Z и по-младите според доклада.

"Някога Google изоставаше в музикалното стрийминг пространство, но пускането на YouTube Music промени състоянието му, нараствайки с повече от 50% през 12-те месеца до второто тримесечие на 2021 г. YouTube Music беше единственият западен доставчик, който увеличи глобалния пазарен дял през този период. YouTube Music особено резонира сред Gen Z и по-младите като цяло, което трябва да е предупреждение за Spotify, тъй като основната им база от абонати от 2010-те години на запад сега започва да остарява."

Междувременно Apple продължи да укрепва своята услуга за стрийминг на музика през 2021 г., като добави поддръжка за Spatial Audio и Lossless аудио за абонатите. Компанията също така представи нов абонаментен план, наречен Apple Music Voice, който разчита изключително на ‌Siri‌ за възпроизвеждане на музика и взаимодействие с потребителите.

Докладът отбелязва, че глобалният пазар за стрийминг на музика е нараснал със 109.5 милиона до края на второто тримесечие на 2021 г. (около 26% на годишна база) и общият брой на абонатите достигна почти 524 милиона слушатели.


Снимка: Apple

Виж още: Малка промяна на Google е причината за безсънните нощи на хиляди потребители 

 

Още от Play