След като стана ясно, че правният и регулаторен натиск върху строгия контрол върху App Store се засилва, Apple реши да улесни разработчиците относно определянето на цените на приложенията. Компанията обяви днес, че разширява своята система за ценообразуване в App Store, за да предложи на разработчиците достъп до 700 допълнителни ценови точки, като новият общ брой ще нарасне до 900. Или казано иначе, цените за приложения, покупки в приложения или абонаменти могат да стартират от 0.29 долара до 10 000 долара. Интересен детайл е, че сумите вече може да са закръглени, а не както досегашните с окончание от 0.99 долара. Подобни нови политики за намаляване на ограниченията около ценовите точки ще бъдат въведени на световните пазари заедно с нови инструменти, насочени към подпомагане на разработчиците да управляват по-добре цените извън техния местен пазар. Промените са влезли в сила от 6 декември, но единствено за абонаментите с автоматично подновяване. Те ще станат достъпни за платени приложения и покупки в приложения през пролетта на 2023 г. 

До този момент Apple са имали специфични изисквания за ценообразуването, а основният им довод е бил, че това доставя „последователно изживяване на потребителите“. Но тъй като екосистемата на приложенията се измести от платени изтегляния на приложения към монетизиране чрез абонаменти, разработчиците започнаха да изискват повече гъвкавост на цените. Този недостатък ограничаваше компаниите да предоставят атрактивни ценови отстъпки на потребителите, но явно проблемът ще остане в миналото.  
Освен това през 2023 г. разработчиците ще могат да избират да определят ценообразуване на местна територия, което не се влияе от автоматичните корекции на цените въз основа на промените в данъците и валутните курсове.  

Снимки: Unsplash

Виж още: Apple развъртя брадвата за новогодишна чистка в китайския App Store 

Тагове: