В интервю за MOTO.IT изпълнителният директор на Ducati Клаудио Доменикали заяви, че преди да поеме към електрическите мотоциклети, компанията ще изчака технологията за батерии да се подобри. Той добави, че литиево-йонните батерии може и да са се развили значително през годините, но все още не са достатъчно напреднали, за да съхраняват достатъчно енергия, като същевременно запазват текущото тегло на мотора. Това изявление е като потвърждение на по-ранните изказвания от страна на компанията, че електрически мотоциклет Ducati на този етап „не може да гарантира удоволствието, обхвата, теглото и др.“.
Истината е, че конкуренцията не се бави с оправдания и на пазара вече се предлагат няколко впечатляващи електрически мотоциклети, разчитащи на сегашната технология на литиево-йонните батерии. Такива примери са Energica Ego (с обхват от 400 км и тегло 20% повече от стандартен Ducati); Triumph TE-1 (с капацитет на батерията от 15 kWh с обхват от приблизително 200 км); Zero Motors Z-Force (който надгражда сегашните модели до 18 kWh капацитет на батерията с 259 км). Съответно големците от Ducati за пореден път се доказват като традиционалисти, които не могат да понесат фюжън вмешателството в „кухнята“ си.
Снимки: Ducati
Виж още: Ducati направи рязък обратен завой за идеята за е-мотор