Трябва да признаем, че когато става въпрос за Facebook, противоречията са в изобилие - като започнем от събиране на вашите лични данни до нерегламентираното им споделяне с не толкова познати „трети страни“ и др. Сега платформата е обвинена, че може тайно да убие батерията на вашия смартфон.

Бившият служител и специалист по дигитални данни Джордж Хейуърд сподели пред New York Post, че Facebook може тайно да изтощи батерията на телефона ви като част от така наречените практики за „отрицателни тестове“. Отрицателното тестване е форма на софтуерно тестване, което прилага неочаквано поведение и обстоятелства към приложение или софтуер, за да види как се справя.

„Казах на мениджъра: „Това може да навреди на някого“, и тя каза, че като навредим на няколко, можем да помогнем на по-големите групи потребители“, разказва Хейуърд, цитиран от изданието, добавяйки, че е бил уволнен, защото е отказал да участва в отрицателни тестове. Специалистът по данни заведе дело, което впоследствие беше оттеглено, тъй като той трябва да се обърне към арбитраж, разясни неговият адвокат пред изданието.

Бившият служител вярва, че Facebook се е занимавал с отрицателни тестове, защото на него самия му е бил даден документ за вътрешно обучение, озаглавен „Как да провеждаме обмислени отрицателни тестове“, съдържащ примери за отрицателни тестове. За съжаление той не разкри никакви примери от въпросния документ.

Отрицателното тестване като цяло не е непременно спорен акт, тъй като компаниите трябва да тестват щателно своя софтуер в различни сценарии. Въпреки това изглежда, че Facebook в голяма степен прекрачи границата, ако твърденията за умишлено изтощаване батериите на телефоните на потребителите се окажат истина.

Хейуърд конкретно се аргументира, че умишленото изтощаване на батерията на телефона на потребителя може да изложи живота му на риск в случаите, когато трябва например да се свърже със службите за спешна помощ. Освен това тази практика може също да ускори разграждането на батерията, като принуди потребителите да зареждат телефона си по-често.

Снимка: Unsplash

Виж още: Използваме все повече приложения, но плащаме по-малко за тях