През последните няколко години Meta реши да превърне Instagram в алтернатива на изключително популярния TikTok. Въпреки че идеално аранжираните снимки се бяха превърнали в добре разпознаваема форма на платформата, потребителите явно се измориха от тях и прехвърлиха интереса си към кратките видеа на конкуренцията. От Meta решиха, че трябва да действат бързо и за да не загубят набраната инерция, направиха някои импулсивни промени в Instagram. Очаквано, след като беше изместен фокусът от видеата, въведеният нов дизайн доведе до изключително голямо недоволство от страна на лоялните потребители. Сега главният изпълнителен директор на Instagram Адам Мосери признава, че платформата е пробутвала „твърде много видеоклипове“.

Малко иронично, но в неговото Story става ясно, че е наясно със ситуацията, и напомня, че „снимките винаги ще бъдат част от Instagram“. Според него е време платформата да се върне към балансирането на количеството снимки и видеоклипове. Като доказателство се посочва, че алгоритъмът ще засича какво предпочита даден потребител – видеа или снимки – според интеракциите и съответно ще модерира съдържанието според тези критерии.  
Мосери засегна и темата за ботове и спам, като потвърди, че екипът прави всичко възможно, за да се пребори с тях. Изявлението на Мосери идва в удобен момент – платформата тази седмица представи новата опция, при която потребителите ще могат да си вземат почивка от нотификациите чрез Quiet Mode. Подобна пауза ще може и да се прилага към някои от публикациите в раздела Explore. Освен това от Instagram съобщиха, че скоро функциите за пазаруване ще бъдат преместени от началната страница.

Снимки: Unsplash

Виж още: Вече може да пращате съобщения до себе си в WhatsApp

Тагове: