През последните няколко месеца се натъкнахме на няколко доклада, засягащи темата, че Meta работят по няколко смарт часовника, включително и такъв с две камери. Според Bloomberg обаче този проект е замразен, а технологичният гигант смята да се фокусира върху други свои начинания.

По-странното е, че часовникът трябваше да бъде пряк конкурент на Apple Watch, като се очакваше да бъде пуснат идната пролет на цена от около 349 долара. Според запознати прототипът е имал функции за проследяване на активността и сърдечната честота, поддържал е календар, фотогалерия, Spotify, WhatsApp и Instagram Stories. Устройството трябваше да поддържа WiFi, GPS и eSIM, да разполага с 5-мегапикселова камера на циферблата и 12-мегапикселова на задната страна, а батерията да издържа около 18 часа. Но може би точно идеята за втора камера е препънала проекта, защото се смята, че нейното позициониране пречи на правилната експлоатация на сензорите. Все пак Meta не са се отказали напълно от идеята, защото концепцията интелигентни часовници да са входни устройства към метавселената е все още доста изкушаваща.

Но прекратяването на толкова мащабен проект не е изненада за никого - от няколко седмици циркулира слухът, че компанията е спряла да наема служители, унищожила е някои проекти на Meta Reality Labs и се е отказала от някои функционалности на приложенията си.

Освен това се твърди, че очакваната по-скъпа версия на очилата за виртуална реалност няма да бъде представена, а вместо това ще видим AR очила от второ поколение.

Последният гвоздей е, че компанията планира да превърне интелигентните дисплеи на Portal в продуктова линия, насочена към бизнеса, и те няма да бъдат предлагани обикновения потребител. Според Variety Meta ще продаде целия оставащ инвентар от по-рано пуснати модели и ще продължи да предоставя поддръжка на съществуващи клиенти, но ще се съсредоточи върху бизнес приложенията за бъдещи версии. Остава въпросът, дали тези решения са оптимални и ще подпомогнат развитието на така желаната метавселена.

Снимки: Meta

Виж още: Apple вдигна заплатите с 18% през 2021 г., но Google и Facebooк все още плащат най-много