Анализ на нивата на заплащане в компаниите от индекса S&P 500 показва, че Apple увеличи заплащането на работниците си с 18% миналата година – значително повече от повечето други в индекса.

Той също така разкрива, че компаниите майки на Google и Facebook – Alphabet и Meta, са имали най-високо средно заплащане.

WSJ извърши анализа, който се фокусира основно върху средното заплащане във всяка компания. Това разкрива, че средното заплащане в Apple през 2021 г. е 68 254 долара – което е с 18% повече спрямо 2020 г.

Медианата е един от трите начина за изчисляване на средните стойности. Ако използвате средната стойност, тогава това ще бъде изкривено от много високите заплати, плащани на висшите ръководители. Медианата е средната точка на всички заплати, подредени от ниски до високи, което е по-реалистичен ориентир.

Въпреки това трябва да се отбележи, че цифрите на Apple също са изкривени от разликата между заплащането на служители в магазините на дребно и корпоративното заплащане. Средната стойност за търговията на дребно ще бъде значително по-ниска, докато корпоративната ще бъде много по-висока.

За разлика от тях компания като Alphabet ще има сравнително малко нископлатени работници, за да намали средната стойност – особено след като обикновените задачи най-често се възлагат на външни изпълнители. Въпреки това най-високото средно заплащане е установено в Alphabet и Meta.

Към края на 2021 г. Apple има около 154 000 служители.

Една от другите интересни статистики е съотношението на заплащането на главния изпълнителен директор: тя се изчислява, като се раздели годишната компенсация на главния изпълнителен директор на средното заплащане на служителя и се използва като общо ръководство за справедливостта на структурата на заплащането на компанията. Съотношението на Apple е особено лошо – 1447 – но това не е изненадващо, като се имат предвид бонусите за производителност, спечелени от Кук срещу голяма работна сила в магазините на дребно.

Сега обаче производителят на iPhone е подложен на нарастващ натиск да подобри заплащането, обезщетенията и условията на работа на своите служители във веригата за продажби на дребно. Ранните стъпки към синдикализиране показаха, че компанията реагира с подхода на "моркова и тоягата": тоягата са внушенията, че работниците ще бъдат в по-лошо положение при синдикалното представителство, а морковът е повишаване на заплатите.

Агресивната политика на компанията в борбата срещу профсъюзите доведе на два пъти до обвинението на Apple в нарушаване на множество федерални закони с незаконни действия за разрушаване на синдикатите.

Снимка: Pixabay

Виж още: Apple все още търси начин да внедри камера в Apple Watch

 

Тагове: