Телефоните ни са претрупани от уведомления, съобщения и напомняния. Приложенията и уеб сайтовете също не ни щадят и при отварянето им се натъкваме на вълна от реклами. Но като че ли не сме заявили достатъчно ясно позицията си - или по-скоро никой не иска да я вземе предвид, защото скоро ще виждаме всичко това дори на заключените екрани на Android устройствата. В действителност услугата съществува от няколко години на азиатския пазар и е насочена предимно към по-бюджетния клас устройства, но както и да бъде разглеждано - това си е мобилен маркетинг в най-чиста форма. Glance е дъщерно дружество на базираната в Индия компания InMobi. Екранът за заключване на Glance изглежда по доста стандартен начин - с големи HD изображения и достъп до известия или бързи настройки в системния потребителски интерфейс. Но освен това вниманието ви бива разфокусирано и от емисия с новини и спонсорирано съдържание. Разбира се, Glance печелят точно от него и не могат да се оплачат - програмата е инсталирана на повече от 400 милиона Android телефона в Азия. По последна информация компанията вече е отправила поглед към САЩ и партньорства с местните мобилни оператори, а първите телефони с интегриран Glance може да бъдат пуснати на пазара през следващите няколко месеца. 


Има обаче някои особености на пазарите - докато в Азия компанията работи директно със самите производители на телефони, то в САЩ преговорите се водят с мобилните оператори. Както е известно, те са институциите, които предлагат планове за изплащане, като освен това се контролира и инсталираният софтуер. Но и в двата случая услугата води до понижаване на цените и открива ниша на още по-бюджетни устройства. Критиците очакват, че първоначално ще има много неуредици, особено след множеството потребителски оплаквания за загуба на мобилни данни и забавени процеси при телефоните с Glance. Всъщност преди време в Play Store имаше приложения, които се опитваха да рекламират на заключения екран, но Google ги забрани през 2018 г. Amazon също се опитаха да експериментират с подобна функция на Kindle, но и те стигнаха до извода на Google и прекратиха опита. Това е доста показателно за успеваемостта на подобен тип маркетинг, но може би от Glance смятат, че още един опит няма да е излишен.

Снимки: Unsplash/Glance

Виж още: Amazon обеща да си поправи грешките в Европа