Amazon пое ангажимент да обърне по-голямо внимание на Стария континент и да направи някои корекции в политиката си относно потребителите. Гигантът за електронна търговия се съгласи да опрости процеса, необходим за анулиране на услугата за членство Prime в своите сайтове в Европейския съюз както на настолни, така и на мобилни интерфейси след поредица от оплаквания от регионални групи за защита на потребителите. 
Координираните оплаквания относно объркващия и заплетен процес на анулиране на Amazon за Prime бяха обявени още през април 2021 г., така че на компанията ѝ отне малко повече от година, за да се съгласи да промени начина си на действие. Според регулаторите на ЕС Amazon е започнала да прави някои ревизии на уеб интерфейса на Prime – като по-ясно обозначаване на бутона за отказ и съкращаване на обяснителния текст, а като допълнение е получено съгласие действието да бъде опростено чрез допълнително намаляване на текста, така че потребителите да не се разсейват от предупреждения и да не бъдат възпирани от анулиране. 


Изпълнителният орган на ЕС се ангажира в диалог с Amazon като част от координираната процедура за подаване на жалби, включваща редица национални агенции за защита на потребителите. 
Според Комисията потребителите от ЕС и ЕИП вече ще могат да се отпишат от Amazon Prime само с две щраквания – използвайки това, което тя описва като „забележим и ясен „бутон за отказ“. Добавя се, че този реформиран процес вече е в съответствие с правилата на ЕС за потребителите – въпреки че заедно с националните надзорни органи ще продължат да наблюдават изпълнението, за да гарантират, че ангажиментът на Amazon за съответствие няма да се плъзне обратно в „тъмни практики“. По времето, когато беше подадена жалбата, Норвежкият потребителски съвет публикува доклад, описващ подробно цинично заплетения работен процес, който Amazon е измислил, за да обезсърчи потребителите да отменят Prime – „голям брой препятствия, включително сложни навигационни менюта, изкривени формулировки, объркващи избори и повтарящи се подтиквания“, се споменава в доклада.  
Обявените промени се отнасят само за европейските онлайн магазини на Amazon – в Германия, Франция, Италия, Испания, Холандия, Полша и Швеция. Компанията се е ангажирала да приложи опростената процедура в своята платформа в Обединеното кралство – въпреки че страната вече не е член на ЕС.

Снимки: Unsplash

Виж още: Нашата криптокралица Ружа Игнатова е в Топ 10 на ФБР