Вече е наличен докладът на Statcounter за февруари 2023 г. с най-новите данни за пазара на браузъри. Най-интересната промяна в констатациите е, че Microsoft Edge рискува да загуби титлата си "втори по популярност браузър за настолни компютри" от Safari на Apple.

Според Statcounter през февруари 2023 г. Google Chrome е достигнал 66.12% пазарен дял. Неговите внушителни цифри са намалели само с 0.29 пункта в сравнение с януари 2023 г. Microsoft Edge е на второ място с 10.84% (-0.24), а Apple Safari е на трето място с 10.14% (+0.83). Преди Microsoft Edge поддържаше безопасна дистанция от своя съперник за macOS, но сега Safari го настига.

Firefox няма да изпревари скоро нито един браузър, тъй като има по-отдалечен дял от 6.84% (-0.03). И накрая Opera затваря списъка на 5-те най-добри браузъра за настолни компютри с 3.21% (-0.2).

В мобилната част на пазара на настолни компютри няма значителни промени. Google Chrome и Apple Safari си поделят почти 90% от пазара, оставяйки останалата част за Samsung Internet, Opera, UC Browser и други по-малко популярни опции. Microsoft Edge за съжаление остава твърде малък, за да се регистрира в измерителите на Statcounter, а интегрирането на Bing с изкуствен интелект в Edge за Android и iOS едва ли ще помогне за промяна на ситуацията.

И накрая ето как изглежда пазарът с комбинирани браузъри за настолни компютри и мобилни устройства:

Google Chrome - 65.74% (+0.31)
Apple Safari - 18.86% (+0.17)
Microsoft Edge - 4.27% (-0.19)
Mozilla Firefox - 2.92% (-0.09)
Samsung Internet - 2.6% (-0.01)

Снимка: Unsplash

Виж още: Chrome смята, че може да направи чудеса с батерията на вашия MacBook 

 

Тагове: