Миналата година Netflix ограничи споделянето на пароли, за да увеличи броя на абонатите си. Въпреки че потребителите не одобриха идеята, а ръководителите на компанията се опасяваха от ответни реакции, този ход на Netflix се оказа изключително успешен.
Bloomberg съобщава, че през първото тримесечие на 2024 г. клиентите на Netflix са скочили с 9.33 млн. Анализаторите прогнозираха, че стриймърът ще добави около 4.84 млн. по това време, което означава, че Netflix почти е удвоила прогнозите.
Напливът на нови абонати се дължи на предприетата от компанията репресия срещу споделянето на пароли. Netflix смяташе, че над 100 млн. зрители са използвали акаунт, за който не са плащали. Смята се, че увеличението на броя на абонатите се дължи и на силния списък с оригинални програми в последно време. Това включва сериали като 3 Body Problem, Love Is Blind, Fool Me Once и Griselda.
Освен че надмина прогнозите за нови абонати, компанията надмина и прогнозите за продажби и печалби. Посочва се, че компанията е реализирала продажби на стойност 9.33 млрд. долара в сравнение с очакваните 9.26 млрд. долара. Наред с това е отчетен ръст на нетната печалба от 2.33 млрд. долара, което също е над очакванията. Това силно представяне повиши пазарната стойност на Netflix над 260 млрд. долара.
Въпреки положителните доклади ръководителите все още не са изпили бутилките с шампанско. Акциите се повишиха с 25% до четвъртък. Въпреки това при старта на търговията в петък тези акции спаднаха с 8%. В писмо до инвеститорите ръководителите заявиха, че очакват по-малко нови абонати през този период.
В друг знак, показващ, че Netflix не очаква успехът да продължи дълго, фирмата заяви, че ще спре да отчита платените тримесечни членства и приходите на абонат. Планира се това да влезе в сила някъде през първото тримесечие на 2025 г. Въпреки това те ще продължат да отчитат основните показатели за броя на абонатите.
Като се има предвид успехът на меркитинга Netflix за споделяне на пароли, е възможно да видим и други услуги да прилагат нещо подобно.
Снимка: Unsplash