Лидерът на пазара на бутилирана вода в България „Девин“ ЕАД започва да поставя върху етикетите на своите марки DEVIN Изворна и DEVIN Минерална специално лого, което да напомня на потребителите за разделното събиране на опаковките след консумация. Бутилките с марка DEVIN са 100% рециклируеми и за разлика от повечето опаковки на храни, напитки и козметика, не се нуждаят от предварително измиване, преди да бъдат изхвърлени в контейнера за пластмаса.
„Пластмасовите опаковки за еднократна употреба имат по-нисък въглероден отпечатък спрямо повечето алтернативи. Важно е да ги събираме разделно и предаваме за рециклиране в правилния контейнер, за да не останат в околната среда. Чрез етикетите на нашите продукти ще напомняме на потребителите за отговорна употреба на опаковките. Искаме да ги вдъхновим заедно да върнем жеста на природата - тя ни дава чиста, натурална вода от сърцето на Родопите, а ние смачкваме и връщаме нейната опаковка на правилното място след консумация. Амбицията ни е да насърчим разделното събиране на пластмасовите бутилки и да го превърнем в устойчив навик на милионите ни потребители. Ще окуражаваме това отговорно поведение не само чрез нашите продукти, но и с подкрепа на много различни кампании и дейности в името на опазването на природата и околната среда, обединени под комуникационната платформа „Да върнем жеста на природата“, казва Петя Манастирска, ръководител „Устойчиво развитие и качество“ в „Девин“ ЕАД.
Решено в цветовете на океана и Земята, новото лого напомня едновременно на бутилка, на знака за безкрайност и на пясъчен часовник. Това триединство е символът, който да напомня за индивидуалната отговорност и възможност за разумното използване на природните ресурси. Компанията обръща внимание, че консумирането на натурална вода е общуване с природата, а потребителите могат да бъдат нейни съвременни герои, като се погрижат пластмасата да бъде събирана разделно и рециклирана, вместо да остане в околната среда.
Снимка: Девин
Виж още: CES2020: Система за рециклиране на вода взе голямата награда за иновации