За разлика от конкурентите си в бранша Toshiba има доста объркан начин за представяне на нови твърди дискове: компанията първо ги представя в световен мащаб и едва след това ги пуска на американския и европейския пазар. При 24ТБ версиите на твърдите дискове N300 и N300 Pro обаче нещата станаха още по-сложни, тъй като компанията заяви, че не планира да пуска 24ТБ дискове в Европа поради липса на търсене.

„Понастоящем наблюдаваме управляемо търсене на NAS твърди дискове с капацитет за съхранение 24TB на европейския пазар“, се казва в изявление на Toshiba, публикувано от ComputerBase. „На този фон засега няма да пускаме модела N300 24TB на европейския пазар. Непрекъснато анализираме развитието на пазара и редовно потвърждаваме решението си въз основа на текущи оценки на потребностите.“

Засега 24ТБ са твърдите дискове с най-голям капацитет, които Toshiba може да предложи. Компанията вече предлага близки до линията 24TB твърди дискове от серията MG11 в САЩ, Европа и Азия. Компанията обаче предлага 24TB твърди дискове N300 и N300 Pro, които биха могли да бъдат сред най-добрите твърди дискове днес, само в Америка, Азия и Великобритания, но не и в континентална Европа. За разлика от тях, Seagate и Western Digital продават своите 24TB и 26TB твърди дискове за NAS в континентална Европа, въпреки че там тези твърди дискове изглеждат на завишени цени.

Като се има предвид, че и двамата съперници на Toshiba с готовност предлагат продуктите си с най-голям капацитет в Европа, е трудно да си представим, че в региона няма търсене на 24TB твърди дискове, ориентирани към NAS.

Възможно е обаче Toshiba да разполага с по-сложна стратегия. Японският производител на твърди дискове може би е по-заинтересован да доставя моделите си с най-голям капацитет в САЩ и на своите партньори там, тъй като този пазар е по-важен за компанията. Toshiba може също така да се опита да достави възможно най-много HDD от висок клас на американските си складове преди влизането в сила на специфичните за страната мита през юли тази година, за да завладее допълнителен пазарен дял.

Ако случаят е такъв, може да станем свидетели на намаляване на доставките на други HDD Toshiba с голям капацитет за континентална Европа, тъй като компанията може да ги складира за американските си клиенти в САЩ. Все пак имайте предвид, че това са спекулации и Toshiba не е съобщила подробно стратегията си.

Снимка: Unsplash/Toshiba

Виж още: Skype официално е мъртъв. С какво ще запомним славния предшественик на модерните чат програми?

 

Тагове: