Хормоните, които се произвеждат в процеса на работа на сърцето, притежават мощно противораково действие.
Този парадоксален ефект откри екип от изследователи от университета в Южна Флорида, воден от проф. Дейвид Уесли.

В продължение на столетие сърцето се смяташе само за биологична машина за изпомпване на кръвта.

През 1981 година обаче канадският физиолог Адолфо де Болд установи, че клетките на предсърдието секретират хормон, който влияе на отделянето на урина.
Това откритие показа, че сърцето участва непосредствено в работата на ендокринната система.
Проф. Уесли по-късно откри още три сърдечни хормона. Два от тях  влияят на работата на бъбреците, а третият спомага за разширяването на кръвоносните съдове.
Оказва се, че сърцето не просто придвижва кръвта, но с помощта на хормони контролира работата на цялата кръвоносна система, отбелязва електронното издание CyberSecurity.
Установено е, че сърдечните хормони могат и още. С поредица експерименти екипът на проф. Уесли проверил въздействието им върху клетки от злокачествени тумори, сред които рак на простатата, яйчниците и дебелото черво.
Наблюденията показали, че само за един ден хормоните убиват 95% от раковите клетки.
Хормоналната терапия при лабораторни животни напълно е излекувала между 66% и 80% от мишките, заразени с рак на задстомашната и млечната жлези.
Дори в случаите, когато туморите не изчезвали напълно, размерите им се намалявали десетократно, без да се появяват метастази.
Интересното в случая е, че най-силно протирораково действие е показал съдоразширяващият хормон.

Все още е трудно да се каже кога ще започнат клинични изпитания на новата методика, но вече е в ход подготовка за нея.
Проф. Уесли възнамерява да докладва за резултатите от нея на симпозиума Експериментална биология 2008, който ще се проведе през април в Сан Диего.