Преди година приложенията за iOS превъзхождаха версиите за Android. Тази година това не е така. Според данни на uTest версиите за Android могат да се похвалят с повече положителни оценки от потребителите.
Миналата година uTest, компания за мобилни тестове, използва своя алгоритъм Applause, с който следеше Apple App Store и Google Play, за да определи, къде се намират по-добрите версии приложения. Проучването е базирано на ревюта, направени от потребителите. През 2012 г. Apple беше категоричният победител, но ето какво се случи през 2013 година. Тестовете са показали, че Android потребителите са били много по-активни в коментарите и оценките, отколкото тези, които използват iOS. Android потребителите са дали и по-високи оценки на приложенията. Ето данните за последното тримесечие на 2013 година:
В никакъв случай не трябва да се пренебрегва нещо много важно – Google започна да принуждава всички коментатори да използват истинското си име, тъй като обвърза системата с Google+. Подобно на онлайн коментарите, хората обикновено са много по-учтиви, когато пишат и застават с истинското си име. Apple все още позволява на своите потребители да коментират напълно анонимно, когато дават оценките и коментарите си за приложенията в App Store.
„Бяхме изненадани от голямата промяна, която отбелязаха двете операционни системи спрямо предишната година. Смятаме, че една от причините е свързана с хардуера, тъй като Android телефоните са много по-добри спрямо моделите, които видяхме предишните години. Другият възможен отговор е преминаването към iOS 7, тъй като някои приложения не са били напълно оптимизирани, за да могат да се възползват от възможностите на най-новата версия на операционната система на Apple”, коментира Мат Джонсън, маркетинг директор в uTest.
Applause е алгоритъм, който изчислява броя на звезди, които приложението е получило, но и изважда ключови думи, свързани с друг тип измервателни категории. Ако потребител напише „това приложение често забива”, Applause ще разпознае думата „забива” и ще я добави към оценките за „работа”.
„Applause е проверил над 170 млн. потребителски ревюта за над 2 млн. приложения. Тази цифра расте всеки ден. Всяко приложение получава Applause Score (оценка) между 0 и 100, в която се включва даденият му рейтинг и потребителската удовлетвореност от него.”, добавя Джонсън.
Знаете ли, че следващата версия на TouchWiz вероятно ще бъде по-близка до чист Android?