Slack се превърна в достатъчно голяма работа, че почти да те накара да се заинтересуваш за бизнес софтуера. Slack интегрира групов чат с десетки други софтуерни услуги, които всяка компания вече може да използва. Той се разпространява като горски пожар в корпоративния свят.
През февруари никой не беше чувал за Slack, но днес той се използва от почти всяка технологична компания. Инвеститорите забелязаха това и днес Slack, която стартира преди по-малко от девет месеца, обяви, че е повишила оценката си от 120 милиона щатски долара на 1.12 милиарда! Някои от най-известните инвеститори в Силиконовата долина са Google Ventures, Andreessen Horowitz и Kleiner Perkins Caufield and Byers.
В момента има повече от 30 000 екипа, които използват Slack (включително и екипът на Hicomm). Тази бройка се е удвоила само за последните шест седмици! Въпреки че можете да използвате Slack безплатно, 73 000 души вече плащат абонаменти, индивидуално или чрез своите фирми. Платена версия ви позволява да интегрирате услугата с други хора, така че ще получавате известия, когато някой ви спомене в Twitter например. Всеки месец приходите на Slack нарастват с 1 милион щатски долара.
Но защо една чат услуга се превърна в най-бързо развиващия се бизнес софтуер в историята? Дори служителите на Slack не винаги са сигурни защо продуктът им, който възкръсна от пепелта на неуспешна видео игра, се разраства толкова бързо. Има две потенциални обяснения:
- Първото е, че Slack събира всичко заедно, на едно място и има мощен инструмент за търсене.
- Второто нещо е, че Slack се стреми да бъде домакин на цялата история на корпоративните комуникации.
„Дайте на хората този вид организация и ще видите, че те изпращат по-малко имейли и организират по малко конферентни срещи“, казва създателят на Slack, Стюард Бътерфийлд.
Ключовото предимство на Slack е, че тя ви прави по-продуктивни, като намалява времето, което прекарвате с други задачи, свързани с производителността. “Набирането на повече средства означава, че Slack вероятно ще остане независима за по-дълго”, казва Бътерфийлд, който е сред съоснователите на Flickr, която по-късно бе купена от Yahoo. С това той изпраща послание към пазара, че Slack е сериозен бизнес с потенциал да достигне най-големите корпорации в Америка. Това ще помогне в компанията да се наемат по-добри професионалисти.
За щастие най-доброто пред Slack предстои и скоро ще можем да коментираме съобщенията, като използваме емотикони - сърце, палец, танцуваща дама и други. Компанията също така планира да увеличи броя на други софтуерни услуги, които интегрира - от около 65 сега до 250! Целта е Slack да стане лесно разбираем за новите потребители и същевременно полезен за големите корпорации.
„Slack работи чудесно с екип от 30 души", казва Бътерфийлд. "Но ние искаме да го направим да може да работи за фирми, които имат 50 000 души персонал!"
Прочетете и подробният ни анализ Slack – (почти) убиец на мейла