Корпоративната комуникация, без значение дали работите в малък бизнес с още един-двама души или в огромна организация, в която общувате с десетки или стотици хора всеки ден, е отвратителна. Не бихте използвали толкова силно определение? Няма нужда от спестяване на истината, аз не съм шефът ви. Корпоративната комуникация е един от най-неприятните аспекти на съвременната работна среда и надали е лесно да открием хора, които участват в нея с удоволствие. И, не, далеч не става въпрос за това, че мнозина мразят работата си.

Дори да работите на най-прекрасното място на света и да сте част от проекти, които ви доставят удоволствие и допринасят за развитието на света, корпоративната комуникация е счупена от години. Причината не е в мейла сам по себе си, както мнозина се успокояват, а в мейл етикета на повечето служители. Формулата не е универсална, но със сигурност можете да дадете примери за лош мейл етикет, като автоматичното натискане на Reply All, сякаш бутонът Reply не съществува. Или маркирането на всички мейли като "Важни", сякаш някой все още използва този тип архаизми. Преди няколко месеца редакционният екип на HiComm.BG каза сбогом на комбинацията от мейл и групов Facebook чат и премина към Slack. В краткия текст долу се надявам да ви помогна да убедите колегите си, че трябва да направите същото.

 

Какво е Slack?

Имайки предвид естеството на медията, не бе никак трудно да убедя колегите да преминем към Slack. Ако работите в по-аналогов бизнес или нямате толкова готини колеги, вероятно най-трудната задача ще бъде да им обясните какво е Slack. Всъщност никой не е напълно сигурен какво точно е Slack и това е основната причина, поради която Slack е супер. Нека го наречем "професионална чат стая", макар всъщност да е много повече.

В основата си Slack е класически чат, който наподобява доброто старо IRC. Може да създавате канали (#) и да пишете директно към конкретни потребители с "@" обръщения. За да се възползвате от силата на каналите, създайте колкото може повече, разбира се, логически свързвайки ги с различните аспекти на работата на екипа си. Задължително е да запазите канала #general, в който отива всичко, което не може да се категоризира. Може да създадете и отделен #spam канал, но #general обикновено се превръща в това.

 

Интеграция с услуги

Списъкът с услуги, с които се интегрира Slack, е километричен и става все по-дълъг с всяка изминала седмица. Без значение какво точно работите, ще откриете познати имена. Като приложими за различни типове професионалисти ще спомена Dropbox, Evernote и Twitter. Програмистите могат да се възползват от GitHub, а маркетинг хората – от MailChimp. Достатъчно е да влезете с корпоративния профил, за да започнете да споделяте Dropbox файлове директно в чат каналите, с автоматични превюта, без да се налага да напускате Slack. SoundCloud линковете също се изпълняват директно, с малък плеър. Slack е уеб-базирана платформа с единен интерфейс между всички платформи дори в нативните си приложения (които също разчитат на уеб изгледа).

Ако работите за компания, чието присъствие в Twitter е ключово, може да получавате всички Twitter нотификации директно в Slack. Начините, по които може да се възползвате от десетките интеграции, са безкрайни и зависят само от вашите нужди и съобразителност.

 

Статията продължава на следващата страница.

Търсене. Винаги. Навсякъде. С един бутон

Най-ценната възможност на Slack за мен, а предполагам и за голяма част от потребителите е възможността за търсене с един бутон във всички канали. От началото на съществуването на екипа ви. Да, не халюцинирам – Slack пази всичко, което някога сте споделяли, и позволява да търсите завинаги, с изключително бързи резултати и възможност за скролване до контекста на съобщението или файла. Представете си перфектната търсачка, която бихте искали да използвате във всяка платформа и на всяко устройство. Стига нещо да се е появило в Slack, ще можете да го откриете отново дори след години. Slack може да търси дори в споделени документи, отново от същото поле.

 

Спокойствие

Най-досадната страна на дългите мейли са постоянните нотификации, които не може да изключите селективно. За да не пропуснете нещо наистина важно, сте длъжни да оставите всички уведомления включени на всички устройства, което постепенно влошава качеството на живота ви.

Slack позволява да конфигурирате прецизно къде, кога и какви нотификации да получавате, при това по начин, който не само софтуерните разработчици могат да разберат. Така например може да получавате различни типове нотификации на десктоп и мобилно устройство. И няма да получавате никакви нотификации за онези моменти, в които комуникацията няма нищо общо с вас. Задаването на ключови думи също е удобно. Например, ако някой спомене "проблем", съобщението може да изпрати нотификация противно на общото условие.

 

Правилната синхронизация между устройствата

Приложенията, които работят едновременно на всички устройства и изпращат нотификации, могат да бъдат огромна досада. Усещането за едновременни или закъсняващи с част от секундата уведомления на две или три устройства със сигурност ви е познато.

Slack знае кога използвате компютъра си и кога сте в движение. Интелигентното превключване между устройствата се стреми да изпраща нотификации само там, където наистина ще ги видите в даден момент, а статусът на вече прочетените съобщения се синхронизира в реално време.

 

Накратко Slack е супер. Няма нужда да ми се доверявате, просто се регистрирайте, платформата е напълно безплатна. Дайте й поне две седмици, за да усетите разликата.