На 29 май SpaceX представи новия космически кораб Dargon V2. Собственикът на компанията Елън Мъск показа последната им иновация на специално събитие във фабриката в Хoторн, Калифорния, съобщи Space.com.

 

Dragon V2 ще превозва екипажи до 7 души или до 2500 кг полезен товар до Международната космическа станция и обратно. За сравнение корабите Союз, използвани към момента, транспортират максимум 3-членен екипаж и 350 кг товароносимост. Корабите от първия модел Dragon летят от 2012 г. насам и всичките им 4 мисии до момента са успешни. Всички извършени полети на корабите на SpaceX са транспортни - за провизии до МКС и приземяване на приключили експерименти и техника.

 

Dragon V2

Какво ново във втория Дракон? Най-важното – нова система за приземяване. Четири комплекта двигатели ще забавят падането на капсулата и ще осигуряват меко кацане на твърда земя с точността, с която би кацнал хеликоптер. Второто нововъведение е по-здрав топлинен щит, като двете заедно правят възможна многократната употреба на капсулата. По този начин пътуванията в Kосмоса ще станат много по-евтини, а терминът „космическо такси“ най-накрая ще придобие реален смисъл.

 

Dragon V2

 

Интериорът на кораба е доказателство за целта за многократна употреба. Пространството за екипажа е доста по-широко от това в "Союз", дори по-широко от това на мисиите "Аполо". Вътрешните стени на кабината са оребрени за намаляване на масата (ефикасен, но трудоемък процес), а илюминатори дават на астронавтите поглед над света наоколо. Седемте седалки изглеждат удобни, разположени на два реда за целия екипаж. Интерфейсът на Dragon V2 е на светлинни години от аналоговите табла на "Союз". Тъч дисплей, подобен на огромен таблет, показва авиониката на кораба, докато критичните функции все още използват физически бутони, за да избегнат риска от дефекти в дисплея.

 

Dragon V2

 

Управлението става чрез един джойстик, разположен в средата на интерфейсното табло, като освен ръчното управление Dragon V2 предлага и напълно автоматизирана система за полети, която може да го изстреля, да го прикачи към КМС (без да използва роботизираната pъка на станцията) и да го върне обратно на Земята. SuperDraco двигателите за приземяване са под постоянно наблюдение и са разположени по двойки, така че корабът може да се приземи дори няколко от тях (до 4) да не функционират. Dragon V2 има и парашутна система – при проблем с двигателите свръхзвуковите парашути ще осигурят на екипажа сигурно, но твърдо приземяване.

Видео от откриването можете да видите долу. Бихте ли се качили на такси до Международната космическа cтанция? А ще стане ли това широко достъпно в близките десетилетия? Споделете в коментарите.