Тази година хората пазаруват повече онлайн, отколкото миналата година. Поне в рамките на Черния петък и поне в САЩ. Това сочат данните на Coremetrics за първия ден на голямото коледно пазаруване отвъд океана. Статистиката сочи, че онлайн продажбите имат 15,9% ръст спрямо Черния петък през 2009 г. Освен това е скочила и средната стойност на интернет поръчките в деня, когато започват празничните намаления. Скокът е с 12,1% - от 170 долара на 190,80 долара. Повече хора пазаруват и от мобилните си телефони – 5,6% от трафика към онлайн магазини в емблематичния ден е дошъл именно от смартфони и други подобни устройства.
Анализът на Coremetrics сочи още, че американците пазаруват и по-разумно. Те прекарват по-малко време в разглеждане и търсене на продукти онлайн и преглеждат по-малко магазини. Според Coremetrics това е сигурен знак, че потребителите проучват предварително какво и откъде да купят в Мрежата.