Най-голямата новина от F8, последната ежегодна конференция на Facebook, се нарича Audience Network. Компанията най-накрая изпълни желанието на рекламодатели, инвеститори и разработчици, анонсирайки собствена мрежа за мобилна реклама.

С нея Закърбърг и екипът му ще се конкурират с AdMob, InMobi и iAd. Припомняме, че преди известно време Facebook купи MoPub, една от големите мобилни рекламни мрежи. Компанията работи по Audience Network от 2012 г., за да даде възможност на автори на приложения от трети страни да използват огромната база данни на Facebook за реклама.

Закърбърг обяви, че 59% от маркетинг приходите на социалната мрежа вече се генерират от рекламите на мобилни приложения с директен инсталационен линк, които често виждаме в клиентите за iOS, Android и Windows Phone. До известна степен Facebook бе да направи този ход от инвеститорите. Така компанията се изправя директно срещу Google и нейните мобилни реклами.