В опит да предпази интернет потребителите от подвеждащи реклами, Google ще забрани всички реклами на криптовалути и друго свързано съдържание. Промяната ще засегне всички, които използват платформата Google AdWords, от началото на месец юни.

Директорът на отговорния отдел в Google заяви, че вече е имало достатъчно засегнати и възможности за засягане на потребители. Това е област, към която компанията иска да подходи с особено внимание.

Промяната засяга целия пакет от услуги за реклама на универсалната търсачка. Това означава, че няма да виждате въпросните реклами в нито един от продуктите на компанията, нито в някой от сайтовете, използващи Google Аds.

Решението следва това на Facebook да забрани рекламите на криптовалути, което беше обявено в края на януари. Социалната мрежа твърди, че тези продукти много често са свързани с подвеждаща информация за промоционални оферти. Съществуват примери за реклами, които подканват потребителите да си закупят единици от определена криптовалута.

Google обяви, че е премахнала 1.7 милиарда некоректни реклами през 2016 година и още 3.2 милиарда през 2017. Изглежда, че тази година ще е още по-успешна за борбата с подвеждащи реклами. А защо инициативата стартира чак от юни? Предполага се, че все още има компании с действащи договори за реклами дотогава.