Ново проучване на Гемиус установи, че Samsung, Nokia и Sony са сред най-добре познатите сред българските потребители марки, произвеждащи IT продукти. Марката, с която най-голяма част от онлайн потребителите (22%) асоциират категорията, е HP. Веднага след нея са Samsung (16%) и Apple (14%). Въпреки водещата си позиция според показателя “спонтанна известност”, HP заема по-задни места във всички останали разглеждани класации.

 

Като най-успешни марки в разглежданата категория се открояват Nokia, Samsung и Sony. След тях застават Apple, HP и Canon. Най-слабо представяне показват Acer, Asus и Lenovo. Марката Samsung води убедително класацията за най-силно присъствие в интернет пространството. Следват я Nokia, Apple и Sony. На последно място остава Asus.

 

Интернет проучването е проведено онлайн сред 1670 български интернет потребители на възраст 20-59 години на два етапа-предварително и същинско изследване. Данните са събрани по метода CAWI (компютърно-асистирано уеб интервю), при който Гемиус визуализира покани за участие в изследването на случаен принцип под формата на поп-ъп прозорци в избрани медии. След това данните биват претеглени по пол, възраст и честота на изполване на интернет спрямо резултатите от омнибусно изследване, с което се гарантира тяхната представителност.

Още от Social