Apple измества Coca-cola в класацията за най-скъпа търговска марка. Компанията за напитки изпуска лидерската позиция за първи път от 13 години, което е от самото начало на класацията, която се съставя от Interbrand. Търговската марка Apple е оценена на 98.3 млрд. долара. На второ място е класирана Google, което е потвърждение за изключително бурното развитие и популярност на мобилните технологии. Google е оценена на 93.3 млрд. долара, което е солидна преднина пред класираната на трето място Coca-cola, оценявана на 79.2 млрд. долара. Samsung отбелязват покачване на стойността си с 20% и се изкачват с една позиция – от девета на осма позиция.
Оценяването на Interbrand е съвкупност от финансовите резултати, влиянието на компанията върху потребителите и колко успешно компанията успява да продава продукти във високия ценови клас. „Понякога дадена компания променя нашия живот – не само чрез продуктите си, но и чрез характера си. За това Apple достигат до първа позиция“, заявява Jez Frampton, изпълнителен директор на Interbrand. Миналата година Apple заемаха втора позиция, на трето бяха IBM, а Google бяха номер 4.
Най-бързо разрастваща се марка е Facebook, която е успяла да повиши стойността си с 43% и се е изкачила с 17 места - до 52-ра позиция. Очаква се тази тенденция да продължава и през следващите години. Италианската модна компания Prada също отбелязва завиден скок – с 30%.