От края на последната работна седмица, използването на Facebook Messenger вече не изисква потребителя да е регистриран във Facebook. Регистрацията за Messenger не изисква дори попълване на мейл — достатъчно е новите потребители да посочат двете си имена и телефонен номер и да качат аватар, за да започнат да използват услугата.
Наличието на Facebook акаунт не дава каквито и да било привилегии в Messenger — пълната функционалност на приложението е достъпна за всички. Дори потребителите, които не използват социалната мрежа, ще могат да се възползват от съобщения, стикери, изпращане на снимки, аудио и видео повиквания и групови чатове. Ходът на Facebook вероятно ще доведе до допълнително увеличаване на потребителите на Messenger, които към момента са около 700 милиона на месец. В момента новата функционалност работи в САЩ, Канада, Перу и Венецуела.