Обичате да публикувате неща в Twitter? Чудесно, но трябва да приемете факта, че почти никой няма да ги прочете. Това е резултатът от проучване на Йон Брюнер за O’Reilly Radar. Брюнер проследил множество Twitter акаунти и достигнал до заключението, че голяма част от тях са почти напълно пренебрегвани. От друга страна, ако някой следи вашия акаунт, трябва да се поздравите – вие сте известени в Twitter. Според проучването на Брюнер са нужни едва 458 последователи, за да влезете в топ 10% от всички Twitter потребители. Нужни са ви 2991 последователи, за да влезете в 1% от първенците на мрежата. И това е било винаги така. „По-мързеливите” потребители могат да описват платформата като „социална мрежа”, в която всеки може да звучи умно и вдъхновяващо, но всъщност Twitter е нещо повече от това – това е платформа, предаваща от един към много.
Е, идеята в началото не е точно такава. Когато през 2010 г. Ев Уилямс ръководи компанията, на която е съосновател, той представя идеята, че Twitter е „потребителска среда” – чудесно място, в което може да се прочетат неща, които другите хора са създали.
Официалното мото на мрежата запазва идеята, че потребителят, обикновеният потребител, може да изрази своя глас чрез Twitter – новият приветстващ екран подканва потребителите да „започнат разговор”. Но бизнеспланът на Twitter, базиран върху „асиметричния модел за следване”, допуска, че потребителят и останалите 230 млн. като него, ще прекарат почти цялото си време в четене на разговора, а не в неговото водене. Twitter въвежда новите потребители с предложения да „открият и следват известни хора”. Разбира се, има и изключения. Има хора, които са успели да станат известни в Twitter. Това е и една от причините тази мрежа да бъде толкова интересна. Просто трябва да се подготвите, че всички страхотни неща, които ви вълнуват и които остроумно вмествате в 140 знака, е напълно възможно да не бъдат прочетени от толкова хора, от колкото ви се иска.