Не можем да отречем факта, че Apple изигра огромна роля в популяризирането и развитието на дигиталната музика, но компанията вече не е единствена в това. Дори можем да кажем, че изостава в някои отношения. Най-сериозен пример е пускането на iTunes Radio, което излезе преди по-малко от година. Разбира се, Стив Джобс беше от хората, които не вярваха в подобен тип услуги, но тогава времената бяха по-различни, също както и скоростите на мобилната връзка. А конкурентите действаха. The Guardian обявиха, по данни на Spotify, че музикалната услугата върви уверено към 10 млн. потребители, които използват платената услуга, а 1 млн. от тях са се регистрирали в рамките на последните четири месеца благодарение на партньорството с Vodaphone и Sunday Times.

 

„Някои от нашите партньори казват, че Spotify генерира по-големи приходи в континентална Европа, отколкото iTunes”, обяснява Кевин Браун от Spotify Европа. „Ако вземем предвид спада на продажби на музика и темпото, с което нашите абонати се увеличават, особено във Великобритания, само въпрос на време е да изпреварим iTunes по приходи в цяла Европа”. Към този момент Spotify има 24 млн. потребители, а 6 млн. от тях използват платения абонамент. В момента, в който услугата задмине границата от 10 млн, ще е победила iTunes на територията на Европа. Интересно е да видим отговора на Apple.


Вижте още: Офлайн музиката е мъртва - част 1 и част 2

Тагове: