При анонса на Instant Articles, системата за пубикуване и четене на статии и новини директно във Facebook, бяхме по-скоро скептични. Все повече големи и малки медии обаче се чувстват принудени да се възползват от платформата на социалната мрежа, което е и сериозна заплаха за неутралността на онлайн съдържанието.

Наскоро The Wall Street Journal обяви, че ще публикува цялото си съдържание, включително кратки новини, директно в Instant Articles. Разбира се, това не означава че всички останали канали, чрез които медиата достига до аудиторията си, ще спрат да оперират, но демонстрира очевидна тенденция към преминаване към затворени системи.

Припомняме, че The New York Times публикува в Instant Articles около 30 статии седмично, а редица други големи медии изобщо не участват. Още по-интересно е, че интересът към платформата от страна на малки и средни публикации е сериозен, макар тя все още да не е свободно достъпна за всички.

Как смятате, че ще се отразят платформи като Apple News и Instant Articles на медийната индустрия?