Те са заразителни – това само като предупреждение към всеки, който днес, утре или някога ще се запознае с Cache Atelier. Заразата е под формата на хъс, вдъхновение, обич към живота и различност, която те оставя без дъх. И няма как да се избегне. Цветомир и Мила, архитектите, които стоят зад Cache Atelier, бликат от идеи, които никога не остават само на думи, обгрижват детайлите в работата си и имат всички признаци на предприемачи, които са способни да превърнат и най-сложните мечти в реалност. Ето за какво си говорихме с тях.

Автор: Цветомира Панчева

 

Градивният background

В УАСГ (бившия ВИАС) завършват и двамата герои на нашата история – в един и същ випуск, Мила завършва интериор и дизайн, а Цветомир – обществени сгради. Преплитането на двете специалности се оказва много добра идея впоследствие, за да се роди концепцията и осъществяването на Cache Atelier – малка компания за интериорен дизайн. Точно когато Цветомир и Мила завършват (2010), моментът за хора с тяхната насоченост е труден професионално. Двамата обаче имат друга идея за развитието си.
Първо са градските инициативи, в които те се хвърлят с пълна сила – различни фестивали, Sofia Design Week, Нощта на музеите… „Философията ни още оттогава беше, че най-важното е нещата да са забавни, хората да се чувстват окей, да се усмихват и да участват активно“, казва Цветомир.

 

 

Идеята за активността на хората е може би най-увличащото в проектите им – всяка инициатива предизвиква хората се включат спонтанно. Един от проектите включва стена, наречена „Мечтите на хората“ – там всеки минувач може да напише това, за което си мечтае и непременно иска да постигне. „Стана интересна дисекция на обществото, защото виждаш мечтите на хора между 12- и 60-годишна възраст“, споделя Мила. Двамата не могат да изброят всичко, което са правили, защото осъществените идеи са много. „Най-мащабното беше обаче на първата архитектурна седмица в Пловдив“, разказва Цветомир, „когато се опитахме да покажем, че обществените пространства често пъти стават жертва на града. Такъв беше случаят с Капана в Пловдив, който преди около 4 години беше, общо взето, най-големият безплатен паркинг в града. Инициативата, която стана известна като „Подай ръка на Капана“, беше студентска работилница, където се включиха много студенти по архитектура. Направихме 100 картонени модела на коли, отидохме много рано и ги „паркирахме“ там. Когато дойдоха истинските коли, те нямаше къде да паркират, започна едно разбутване, газене, хвърляне… Но предизвикахме диалог. От следващата година Капана стана по-чист, започна да се развива, това остави траен отпечатък. Сега обликът му е съвсем друг.“

 

Cache Atelier

Самата фирма се ражда през 2011, първо като търговска марка, а после нещата започват да се случват бързо. „Ние сме на принципа, че най-хубави са случайните неща. Решихме, че искаме да живеем по нашия си собствен път, да правим неща, които ни харесват и които харесват и на хората около нас. Така постепенно се насочихме към интериора.“

 

 

В момента екипът им се състои само от тях двамата, но съставът се мени често и това не е проблем. Нямат конкретен модел на работа, защото ключовото според тях е да се напаснат към всеки клиент, да разберат нуждите му и да ги последват по уникален начин. „Проектите са много разнообразни и е нужен специфичен план за всеки.“ Един от големите им проекти е офисът на Paysafe – доста корпоративно насочена компания, с по-строга концепция. „Те искаха да им е готино, но без да се прекалява с „веселбата“, обясняват двамата. Сериозността си я има - за този офис двамата предават около два кашона чертежи. Има го и разчупеното. „Тъй като компанията разполага с 16 зали за срещи, ние направихме всяка зала с духа на различна държава.“ Изпълнението е зашеметяващо – там са Испания, Япония, България, Австралия, Исландия, Щатите… Всичко е в малките и големи детайли, които оформят 16 различни пространства, където всеки може да си намери мястото.

 

 

„Останахме в духа на сериозността, но в същото време успяхме да го направим оригинално“, усмихва се Мила. „Но най-вече ни радва това, че самите те се изкефиха на получилото се! Идеята на Paysafe e да имат отворено пространство, но то да бъде качествено и уникално. Отделихме голямо внимание и на пространството на разработчиците. За техния open space направихме специални работни стени, които се местят – преграждат, разделят или сливат. Когато завършихме, още на първия ден си бяха разместили всичко сами“, радва се тя. Всички кабели са скрити в пода и е супер лесно да се извади кабел за новодошъл колега.

 

Още проекти

Paysafe са един от големите клиенти, които дават на Cache Atelier част от страхотното им портфолио днес, а друг е SiteGround компания, популярна с изключителния си фокус върху служителя.
„Веднага усетихме, че става дума за компания, която слага фокуса си върху това хората, които работят там, да са щастливи“, казва Цветомир. За двамата архитекти е много важно да открият разковничето за цялата концепция, а то често пъти се крие в разговорите с хората зад компанията. „В случая на SiteGround техният CEO е гигантски фен на Star Wars и ни даде да разглеждаме книга с оригами на Star Wars тематика. Това беше. Оттам нататък всичко беше пречупено през тази идея.“

 

 

Офисът на SiteGround в Мадрид обаче е друга история. „Това беше първият ни проект, осъществен в чужбина“, казват двамата, „и това, което най-много ни хареса, беше, че хората ценят историята си и искат да я пазят“. Офисът в Мадрид е в много стара, историческа сграда, далеч от идеята за open space, която отвън и отвътре е запазена така, както е била винаги. „Беше предизвикателство, но и ние, и те искахме офисът да е точно там. Идеята с колелата ни дойде от парка Buen Retiro, където има много спортуващи, а мечката е официалният символ на Мадрид.“ По-късно двамата правят и офиса на компанията в Стара Загора. Те споделят и че най-хубавата част е, когато клиентът ти се довери, а когато покажат тези офиси на други клиенти, те не могат да повярват, че в България има хора, инвестиращи в такива офис пространства.

 

Развитие напред

Когато ги питаме дали има нещо, което непременно искат да постигнат в кариерата си, единият казва, че иска да направи интериора на класическата баничарница, но по свой си начин, а другият – че му е мечта да направи месарница. Учудващо, вторият отговор е на крехката и мила Мила. Към младите предприемачи съветът им е „Да пробват!“. Винаги и постоянно, „защото, като пробваш, страхът ти минава и започваш да имаш повече желание за нещата. И още, да се занимаваш с това, което ти харесва, защото така никога няма да ходиш на работа“.
Цветомир споделя и че според него нещата не стават само с талант, а и с много труд. Динамиката в работата им е нещо, което обичат, и се стараят да предават нататък положителното чувство за добре изпълнена и много интересна идея. И едно е сигурно: те остават безкрайно влюбени в процеса на своята дейност и безкрайно ценят, че имат възможността да я вършат – и то много добре!

Защо Bee Smart Technologies е един от най-вдъхновяващите български стартъпи?

Тагове:
Още от Social