За какво се сещате, когато чуете името Пловдив? Ако не сте родом от Пловдив, може би го асоциирате с провинция, вторият по-големина град в България, Стария град, тепетата, красива архитектура, слънце, готини хора, култура или… Вие ми кажете. Но едно нещо, с което все по-често свързват моя роден град, е думата pLOVEdiv!

pLOVEdiv е една искра, от която стартира един пожар, но този пожар не нанася щети, а оставя след себе си само любов и усмивки. pLOVEdiv е първият по рода си градски бранд в България и за неговата поява и развитие ми разказа Милен Гелишев, един от основателите на този проект.


pLOVEdiv началото


pLOVEdiv e проект, който стартират Милен Гелишев и Симеон Тодоров през 2011 година. Всичко започва от светлинния надпис, който двамата поставят на едно от тепетата в града с помощта на фондация "Отворени изкуства". Този светещ надпис съвсем естествено се превърна в разпознаваем символ на града и хората го обикнаха. Той може да бъде видян на ул. „Станислав Доспевски“.

 

s

 

Впоследствие поради принципни различия проектът продължава да се развива в различни посоки и сега Милен сам менажира своята част от него. Той избира посоката да развива марката за сувенири All We Need Is pLOVEdiv и прави сам дизайна на всички сувенири, които предлага в магазина си Studio24 в емблематичния за Пловдив арт квартал Капана.

Милен е художник и графичен дизайнер и е родом от София. Завършил е "Плакат" в Национална художествена академия, в класа на проф. Иван Газдов. Освен рисуването обича най-много да пътува, да спортува и да гледа филми.

Когато посетих Милен в Studio 24, веднага се заразих от позитивизма, който излъчва той. Усмивката му определено предразполага туристите, а и жителите на Пловдив да купят нещо от магазинчето. Той е отворен, възпитан, интелигентен и както казах – много позитивен. А Studio 24 е едно слънчево място с наистина прекрасни сувенири, брандирани с надписи pLOVEdiv, All We Need Is pLOVEdiv и други дизайнерски мотиви.

„Аз съм позитивен и в повечето от времето усмихнат човек“, казва Милен. “По принцип усмивката е дефицитна по нашите ширини и това е тъжно. Когато пътувам извън България, разбирам този факт още по-осезаемо. Това, което може да ме зареди с позитивно настроение, е, ако касиерката в супера ми се усмихне, когато ми връща рестото. Ако мина дадена отсечка от града с велосипеда си, без да ми се случи някой шофьор да ме наругае за това, че му се пречкам на улицата.

Може да ме зареди и красив графит на улицата или оригинален плакат на постановка, концерт или филм. Всякакви такива малки неща, дребни жестове, незначителни за някои, всъщност правят живота ни по добър и по красив.“

 

s

 

Всички сме виждали прословутите фланелки с надпис I Love New York (i<3NY), I Love London, надписа I amsterdam и други подобни проекти. Тези проекти не само са надскочили своите географски ширини, но и са „заразили“ милиони хора с идеята да покажат, че и те обичат своя роден град. Разбира се, лесно е да копираш нещо, но е трудно да създадеш нещо ново и оригинално, а именно това е направил Милен.

„Нещата около проекта се случиха естествено и последователно“, споделя Милен. „Понякога трудно и с много спънки, но важното за мен бе да продължавам да работя за pLOVEdiv въпреки пречките. Започнахме проекта двама, а сега работим самостоятелно по него. Вярвам, че ако за един проект всеки дава най-доброто от себе си, то траекторията му ще се движи във възходяща посока. Най-важна остава визията, която човек има за проекта си. Под визия не визирам само „опаковката“ на даден продукт, а цялостна стратегия и план как този продукт ще се позиционира и развива във времето.“

All We Need Is pLOVEdiv се превърна в любимо мото на пловдивчани и гостите на града и сувенирите с този надпис вече обикалят целия свят. pLOVEdiv от своя страна е първият по рода си градски бранд в България. Той е вдъхновен от чудесните примери за градски брандинг на градове като Ню Йорк, Амстердам, Берлин и Мадрид.

„С много извършена работа от 2011 година до днес pLOVEdiv е разпознаваем бранд както в България, така и в чужбина, а мотото All We Need Is pLOVEdiv продължава да обикаля целия свят вече 4-та година“, казва Милен.

Всеки, който закупи сувенир - тениска, чанта, чаша, ключодържател... - и се снима с него (или снима него) и го качи във Facebook или Instagram с #AllWeNeedIsPlovediv (или @AllWeNeedIsPlovediv) веднага става част от общността на pLOVEdiv. Много често тези снимки биват споделяни в официалните Facebook и Instagram страници, което кара хората още по-силно да усещат връзката с този проект.

 

Продължава на страница #2...

Ефектът pLOVEdiv


s

 

Всъщност никак не е лесно да се поддържа такъв тип градска марка, споделя Милен, защото за тази цел трябва постоянно да се измислят креативни методи за популяризирането и налагането й в обкръжаващото ни on и offline пространство. Освен това е важно подобен бранд да бъде подкрепян от местните общински и бизнес структури, защото така той ще работи за благото и добрия имидж на града още по-ефективно.

Милен сподели, че се е изненадал от положителния отзвук от хората. Първата изложба All We Need Is pLOVEdiv се е състояла в пловдивското artnewscafe през 2012 година, където за първи път е представена и тениската с това мото. Днес хората продължават да се снимат с тениската и да показват, че са съпричастни към тази идея. Какво по-хубаво, нали?

„Покрай последвалите неща от тогава се убедих, че пловдивчани са наистина горди с произхода си и че където и да живеят по света, те носят Пловдив в сърцата си“, допълва Милен.

 

pLOVEdiv Is The Answer


s

 

Милен продължава да работи над нови проекти за популяризиране на бранда по света и в България. Той подготвя нови сувенири и нови изложби, свързани с PLOVEDIV, които ще се случват и през 2016 година.

pLOVEdiv и сувенирите с надпис All We Need Is pLOVEdiv превърнаха Пловдив в най-добре брандирания град в България и историята на Милен със сигурност би вдъхновила много други хора да направят това за собствения си град. Помолих Милен да даде своята препоръка към хората, които евентуално биха последвали неговия пример, и ето какво ми каза той:

„Съветвам ги да открият онова, което е уникално за техния град, и да се опитат да го визуализират с прости изразни средства. Да се отнесат с любов и отношение към всичко, с което се захванат. И да бъдат систематични и последователни в действията си. 

Неговата най-голяма мечта, свързана с pLOVEdiv?

„Мечтата ми е Пловдив да се превръща все повече в притегателен за културен туризъм град. Да има развито и функциониращо летище до 2019, защото без това не можем да сме културна столица. А относно бранда – ще се радвам, да продължава да радва пловдивчани и гостите му.“

 

Разгледайте снимките в нашата галерия, те със сигурност ще ви харесат!

Още от Social