Sony си тръгнаха като победители от миналогодишното Е3 и този път се предполагаше, че няма какво да доказват.
Въпреки това в лагера на PlayStation 4 се бяха постарали да не оставят усещането, че възнамеряват да лежат на „стари лаври“ и това, което видяхме по време на официалната Sony E3 пресконференцията, беше, меко казано, впечатляващо.
Научените през последните няколко години уроци явно добре се отплащат на компанията и дори най-предубеденият страничен наблюдател трудно можеше да открие пукнатини в стройната стратегия за бъдещето на PS4 платформата, която Sony изложиха на старта на E3.

 

 

 

Три бяха ключовите опорни точки тук. Най-важната от тях, разбира се, бяха игрите и от компанията не разочароваха никого по този параграф. Но докато презентациите на нови и вълнуващи гейм заглавия беше очакван и подразбиращ се елемент от ежегодното E3 прес събитие, анонсите на стрийминг услугите PlayStation Now и PlayStation TV, както и на системата за виртуална реалност Project Morpheus (призван да конкурира нашумелия Oculus Rift) определено бяха интересна изненада.

 

 

 

Morpheus например се сдоби с окончателна дата за поява на пазара и обещания за две нови гейм заглавия, поддържащи уникалните му 3D функции за визуализация – Jurassic Encounter и Street Luge, всяко от които може да види “в действие“ до края на бурната Е3 седмица на щанда на Sony.
PlayStation Now пък скоро ще видим интегрирана в телевизорите от следващо поколение на Sony, като още на етап отворена бета тя ще бъде поддържаща от цял куп ключови за платформата заглавия, като Last of Us, Dead Space 3, God of War: Ascension и Ultra Street Fighter 4.

 

 

 

PlayStation TV пък – услуга, която по всичко личи ще се конкурира пряко с алтернативи като Amazon Fire TV, ще предложи достъп до над 1000 развлекателни заглавия още с официалния си пазарен старт – мултимедийна библиотека, която, разбира се, само ще расте през идните години.
И след малко скучната „техническа“ част, разбира се, дойде време за игри. Много, много игри, голяма част от които очаквани, което обаче не ги направи по малко вълнуващи.
Новият проект от създателите на Halo – Bungie, очевидно ще се чувства като „у дома си“ на PlayStation 4 благодарение на тясното сътрудничество между Sony и Activision. Освен сериозна доза ексклузивно, допълнително съдържание PS4 версията на Destiny ще може да се похвали и с по-добра визия – поне по думите на самите Sony.

 

 

 

Показано беше и геймплейно демо на един от очакваните с най-голям интерес от PS4 феновете in house проекти на компанията – The Order: 1886. Последва серия очаквани продължения: Little Big Planet 3, Dead Island 2, Magicka 2: Learn to Spell, а за финал и Uncharted 4 – проект, около който отдавна се спекулира.

 

 

 

През миналата година Sony обявиха, че възнамеряват да подадат ръка на студиата от независимата (инди) сцена и днес този ход очевидно се отплаща с наистина изумително изглеждащи проекти като Abzu (дело на Giant Squid – студио, чийто основател е бившият арт директор на феноменалната Journey); No Man’s Sky и Entwined – игра, в чиито вени тече кръвта на заглавия като Flow и Flower.

 

 

 

Към края на пресконференцията Sony зарадваха феновете си и с новината за предстояща PS4 версия на Rockstar мегахита Grand Theft Auto 5, която идва още през тази есен. Това всъщност е добра новина и за всички РС фенове, очакващи играта.

В заключение: Sony се отнесоха спокойно към тазгодишната си презентация, която като цяло вървеше в доста умерен, на моменти дори делови тон – като отчет пред феновете за година на добре свършена работа.

 

 

 

Разбираемо – за момента преднината на компанията пред основния й конкурент е видима, но всички ние (а вероятно и самите Sony) добре знаем, че в условията на подобен, свръхдинамичен пазар това не означава нищо и ситуацията може да се промени буквално „за една нощ“.
Така че дано в лагера на PlayStation не са се успокоили прекалено много, защото до следващото E3 има цяла една година – 12 месеца, през които тепърва предстои да се случат много, наистина много неща.

Тагове: