LinkedIn не е поредната социална мрежа, която иска да знае всичко за нас и да обсеби живота ни. LinkedIn не цели да ни избави от скуката. Тогава какво е?

LinkedIn е социална мрежа за специалисти, която създава страхотни възможности за професионална реализация и намиране на нови работни места, както и за търсене на кандидати. Платформата предлага невероятни инструменти, с които да се отличите и да станете видими в конкурентната среда, да управлявате своята онлайн репутация, както и да подчертаете силните си страни, които биха могли да ви осигурят нови занимания. С нея можете да привлечете важни контакти, които да ви помагат за сключването на сделки, а ако сте работодател - да разпространявате обяви за работа, които да се виждат от най-добрите таланти.

“Социалните медии са един от крайъгълните камъни в основата на вашия успех - но в никакъв случай не са единственият. Моите книги, седмичният ми електронен бюлетин, статиите, лекциите и публичните ми прояви са другите скали, на които изграждам работата си. Колкото повече стабилни камъни имате в основите си, толкова по-успешни ще бъдете в LinkedIn и в социалните бизнес медии като цяло” - Джефри Гитомър

 

Едно някои интересни статистически данни за LinkedIn:

  • 41% от потребителите на социалната мрежа я посещават от мобилни устройства.
  • 26% от щатските потребители използват мобилното приложение.
  • Дневно се разглеждат около 15 милиона профила през смартфони и таблети.
  • Възможността вашият профил да бъде видян от някого скача 11 пъти, ако си качите профилна снимка.

Но какво трябва да направим, за да бъдем по-забелязвани, по-оценявани и виждани от потенциални работодатели и клиенти в LinkedIn? Важно е да се каже, че не всичко приключва със завършването на профила и качването на профилна снимка. Вашият онлайн профил може да е завършен и попълнен, но за да бъдете забелязани, ще трябва да го обновявате постоянно. Все пак не можем да очакваме, че нещата ще тръгнат от самосебе си и, че LinkedIn ще свърши работата вместо вас.

Вижте практически съвети за начинаещи в социалната мрежа на следващата страница=>

linked

Това са някои от практическите съвети за начинаещи в бизнес социалната мрежа, които ще променят изцяло маркетинга и контактите ви с други хора онлайн:

  1. Покажете своята бизнес страна - профилът ви в LinkedIn трябва да показва ви показва в положителна светлина. За профилна снимка използвайте изображение на чист фон, такова, на което сте усмихнати и изглеждате щастливи. Важно е очите ви да се виждат добре.
  2. Попълнете профила си - нямате извинение да не си попълните профила на 100%. Отбележете всеки един проект, върху който сте работили. Напишете всяко едно работно място, без значение къде е, защото предишните работи могат да показват вашето професионално израстване.
  3. Препоръчайте другите - в никакъв случай не чакайте от горе да ви паднат харесвания или препоръчвания за уменията. Направете го първо вие. Препоръчайте някой друг, изненадайте го - така не само той, но и други хора ще ви забележат.
  4. Присъединете се към групи и участвайте в груповите дискусии - участието в разговори показва вашата компетентност и възможности. Внимавайте да не се самоизтъквате. Покажете знания и умения и оставете другите да ги оценят.
  5. Създайте собствена група - не е задължително само да следвате другите. Можете да създадете и собствена група по тема, която ви е интересна и с която смятате, че можете да се свържете с другите хора. Чрез групата вие придобивате репутация на стойностен контакт, хората ще искат да се свържат с вас като собственик на групата, а освен това вие ще сте този, който контролира дискусията и този, който ще привлече вниманието към себе си. Голяма е възможността потенциалните ви клиенти да се обърнат директно към вас.
  6. Винаги отговаряйте на съобщенията си - по възможност бързо. Гледайте да не отговаряте машинно и сухо. Покажете, че истински се вълнувате от това, което другата страна казва. Не се знае кой какви познанства има и кога може да ви бъде полезен.
  7. Включете приложението “SlideShare” и започнете да добавяте стойност - направете профила си по-привлекателен визуално. Какво ценно можете да предложите? Направете слайдове, качете ги в “SlideShare” (безплатно е) и ги свържете с профила си в LinkedIn.
  8. Редовно променяйте статуса си - ще се изненадате да видите колко души ще отговорят на статуса ви, точно както в другите социалки.
  9. Промотирайте блога или сайта си - Ако имате блог, можете да го свържете с профила си в LinkedIn, който ще се ъпдейтва автоматично с добавянето на ново съдържание в блога.
  10. При описанието на професионалния си опит използвайте възможно най-много ключови думи.
  11. Споделяйте важна информация по специалността ви колкото се може по-често - може да сте намерили интересна статия или практически съвети, но, повярвайте ми, много повече ползи ще извлечете ако ги споделите, отколкото ако ги запазите за себе си. Прикритото знание всъщност не е никакво знание.

Основно изображение: Nan Palermo/Flickr. В публикацията са използвани цитати от Джефри Гитомър. 

Тагове: