Вашата марка е същността на вашата компания. Тя ви свързва с хората, защото олицетворява вашата философия и изпраща точни послания към тях. Тя е вашето лице пред света. Защо компании като Volvo все още се смятат за най-безопасните автомобили на пазара, въпреки че има и други автомобилни производители, които имат също толкова добри успехи в активната и пасивната безопасност? Защо хората продължават да бъдат по-благосклонни към Coca-Cola, а не към Pepsi? Тези две произволни марки следват свои успешни дизайн линии от много години и това им носи много позитиви.

Силата на една марка върви ръка за ръка с дизайна и без силни визуални ефекти вашата марка няма да бъде запомнена или призната от повечето хора. Брандирането на компанията ви е от решаващо значение за стимулиране на възприятията и идеята, която се опитвате да предадете на публиката, независимо дали произвеждате сладолед, имате рекламна агенция, или притежавате технологична компания. Марката трябва да съдържа в себе си психология, наука и зашеметяващ дизайн.

d

Дизайнът е съществена част от брандинг пъзела и е задължително всеки бизнес да се съсредоточи върху него, ако иска да постигне успех. Днес всяка компания, свързана с онлайн присъствие, трябва да бъде наясно с визуалните аспекти на брандирането и да има екип от дизайнери (ако може да си го позволи), които да развиват креативни модели, за да се гарантира, че марката е представена професионално. Това със сигурност ще помогне да запазите повишен интереса към вашата фирма.


Ето и няколко насоки, към които е добре да се придържате.

 

1. Следвайте и се отнасяйте към утвърдени стилови ръководства, за да си осигурите последователност.


Това включва какви цветове да се използват или да не се използват, какви видове изображения са приемливи или не са приемливи, как да се визуализира историята на компанията, как правилно да се използва лого, какви шрифтове са по-подходящи и т.н.

Следвайки това ръководство, всички членове на персонала ще следват еднакви насоки за това, как да бъде представена компанията визуално, осигурявайки съгласуваност между служителите. То може да бъде толкова кратко или обширно, колкото вие намерите за добре.

Ето и няколко нагледни примера за стилови ръководства - Skype, Apple, Adobe, Be.MacMillan и British Rail.

Най-важният аспект на дизайна за вашата компания е съгласуваността между всички ваши онлайн и офлайн отдели, ето защо е толкова важно да имате едно официално стилово ръководство. Съвместимостта дава възможност да измерите какво работи добре и какво не, което е от съществено значение за постоянството на вашата компания.

 

s


2. Не използвайте кадри, които не съответстват на вашата марка или са с ниско качество!


Много фирми правят тази грешка, използвайки нискокачествени изображения, които на всичкото отгоре нямат много общо с философията на марката. Те не кореспондират със стиловото ръководство и пращат съвършено грешни послания към потребителите.

Също така не е добре да използвате клишета. Не се страхувайте да бъдете абстрактни, не пренебрегвайте простотата и не спирайте да искате съветите от другите членове на вашия екип, така изборът ви ще бъде много по-богат. Бъдете креативни и ще имате успех.


3. Не спирайте да си сътрудничите с дизайнери!


Може би вашият бизнес все още не може да си позволи да има собствен екип от дизайнери, отговарящи за визията на марката ви, но не се притеснявайте. Може да използвате услугите на freelancer дизайнери, които могат да ви помогнат за определен проект.

Благодарение на платформи като oDesk вие може да разчитате на помощ от този вид професионалисти, когато имате възможност да си позволите услугите им. Т.е. днес вие имате възможност да бъдете гъвкави и да не правите излишни разходи, свързани с издръжка на дизайнери на пълен работен ден.


Естествено в един бъдещ период, когато компанията ви е набрала скорост и имате по-честа нужда от услугите на специалисти по дизайн, вие може да наемете човек (или екип) на постоянна работа при вас и да се възползвате от услугите му ежедневно.


4. Когато публикувате материали в блог, в електронни книги или в социалните медии, се стремете използваните изображения да са в унисон със съдържанието на публикацията!


Важно е текстът, който публикувате в различни платформи, били те онлайн или офлайн, да бъде подкрепен с подходящо изображение, което съответства на темата на материала. Не забравяйте да следвате и стиловото ръководство, за да си гарантирате, че има съгласуваност между образите и съдържанието.

Макар за някои да изглежда като нещо не толкова важно, всъщност съчетанието между изображение и текст е от решаващо значение за по-доброто усвояване на информацията, която се предоставя на клиента.

 

d

5. Обърнете се към конкурентите и други компании като справочник за дизайн.


Добре е да следите развитието на конкуренцията онлайн и офлайн. И тук не говоря за това да гледате от тях и да копирате идеите им дословно, не, просто, следейки тяхното развитие, вие ще имате поглед над ситуацията и ще може да си направите по-добър анализ дали изоставате, или се подобрявате.

Естествено много компании прибягват до откровено копиране и следване на чужди идеи, но това се е доказало като неправилна стратегия. Бъдете сигурни, че потребителите ще ви оценят положително, ако имате собствена индивидуалност и, обратно, ще трупате негативи, ако следвате дословно чужди идеи.
Ако търсите дизайнерско вдъхновение, прегледайте Dribbble и Behance, където ще намерите портфолиото на едни от най-добрите дизайнери в света.

 

6. Провеждайте потребителски тестове, експериментирайте с дизайнерски елементи и се вслушвайте в мненията на потребителите!


Дизайнът на вашата компания е двупосочен разговор между вас и вашите клиенти. Обратната връзка с аудиторията ви е много важна, за да разберете кое работи добре и кое не. Експериментирайте с различни версии на дизайна и се допитвайте до мнението на клиентите си. Така ще имате най-ясна представа, какво би било по-успешно и кое не би се приело добре.

За уеб сайта си може да използвате инструменти като Visual Website Optimizer, за да проверите какво предпочитат посетителите му по отношение на оформлението, бутоните и другите интерактивни елементи. Това ще ви позволи да съберете ценна обратна връзка за предпочитанията на вашата аудитория, когато става въпрос за дизайна.

Не пропускайте да следите и мненията, публикувани в социалните медии, и се вслушвайте в разумната критика. Това допълнително ще ви помогне да разберете предпочитанията на клиентите ви. В крайна сметка това е безплатно и не изисква никакви допълнителни разходи за социологически проучвания и подобни услуги от трети страни. А и рисковете са много ниски, защото какъв по-сигурен показател от този на хората, които купуват продукта ви! Добавената стойност от конструктивната обратна връзка наистина може да помогне на вашия бизнес.

 

7. Научете как да извършвате основни редакции на снимки с Photoshop, Illustrator, GIMP и др.


Не е задължително да сте в състояние да създавате визуални шедьоври с Photoshop или други подобни програми за обработка на изображения, за тази работа си има съответните специалисти. Но въпреки това е важно да сте в състояние да използвате тези инструменти, за да може да правите основни редакции на снимки и да помагате в различните дизайнерски процеси. Разбира се, по-задълбочените познания и умения никога не са излишни.

 

с

 

Най-добрият начин да се научите да използвате инструменти като Illustrator, GIMP, Adobe Photoshop, Pixlr, Inkscape и др. е да ги използвате последователно, за да научите как работят. Също така има много достъпни възможности за обучение, независимо дали те са свързани със записване за онлайн курсове, посещение на сайтове като Uroci.net, гледане на видеоклипове в YouTube или четене на специализирана литература.



Очакваме вашите коментари, съвети и конструктивна критика отдолу!